söndag, juni 18, 2006

Loréal Voluminous 4x waterproof mascara

Nu har Loréal Voluminous 4x vattenfasta mascara (100kr på Kicks) hårdtestats till vardag och fest, i sommarhetta och i ångbastu. Gråt och bad har inte inträffat under testperioden, men jag har blaskat en del vatten i ansiktet för att simulera :)
Först vill jag påpeka att jag inte är någon van användare av vattenfasta mascaror, så jag kan egentligen inte säga hur Loréals står sig i jämförelse med andra.
Borsten är ganska stor (tjock), vilket oftast är bra om man vill bygga volym. Men den kunde varit spetsigare, jag tycker det är lite svårt att få med de kortaste fransarna i ögonvrårna.
Första dagarna får jag jobba ganska hårt för att få till den volym och svärta jag vill ha. Sen torkar mascaran till sig lite och då går det bättre, men det krävs ändå två lager.
Mascaran smetar inte ut sig av vare sig vatten, svett eller ånga. Men redan vid lunch har den fällt en mängd små svarta korn. Korn som jag har ett himla bök med att får bort, de lägger sig i smårynkorna och eftersom det inte går att luckra upp dem med en gnutta vatten får man liksom försöka "plocka upp" dem.
Mascaran som är kvar på fransarna sitter dock som berget hela dagen och kvällen, men det går ändå relativt smidigt att få bort det med min vardagsremover (Body Shops Kamomill).

LipGloss Bitch ger betyget: 3

Jag förstår inte det fantastiska med denna mascara, jag testade för att den hyllats från lite olika håll. Men det kan helt klart bero på att jag inte har så många att jämföra med, och att jag inte kan nöja mig med att den "bara" är vattenfast, den måste ge mig snygga fransar också.
Nöjer man sig med ett lager så fäller den inte lika mycket, så mascaran kanske passar riktigt bra för dem som har tillräckligt långa fransar av naturen och bara vill fixa till dem lite.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har oxå testat L'orelals Voluminous vattenfasta mascara å e heller inte super nöjd med den. Jag har använt ett antal vattenfasta mascaror på sistone och tycker att L'oreals Lash Arcitecht vattenfasta funkar mycket bättre. Den ger mycket mer volum, och fäller inte alls. Kan rekomendera den istället om man vill ha en vattenfast mascara. Jag såg förövrig oxå att Salong K hade korat Voluminous till bästa budget och jag bytte för att testa "den bästa" men nu byter jag tillbaka till Lash Arcitecht.

9:59 em  
Blogger Sandra said...

Ok, tack..då behöver jag inte besvära mig att köpa den. Är lite novis på detta med vattenfasta mascaror. Verkar som man får ge upp volym för att den är vattenfast, iallafall de flesta jag läst om. Jag tänkte jag skulle testa Lancôme L´Extreme Waterproof, men den har forfarande inte kommit in i min stads lilla skönhetsbutik!
I mitt tillstånd (läs i 9:e månaden) ger man sig inte ut på längre shoppingrundor till andra städer heller. Får väl ge mig till tåls. Men jag har köpt en budget som jag ska testa senare när jag fått hem den.

11:05 em  
Blogger schmut said...

jag köpte 'more lashes -waterproof' från max factor och den var faktiskt överraskande bra. nästan för bra för jag har svårt att få bort den...
120:-

11:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag har Lancômes vattenfasta mascara Amplicils och den ger jättemycket volym och är den bästa mascara jag provat. Så där slog vi hål på myten att vattenfasta inte ger volym ;)

11:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har aldrig testat en vattenfast mascara som är bra. Sist testade jag Hypnose waterproof från Lancome, men kanske dags att testa Amplicils eller L´Extreme.

9:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Suratanten: Amplicils är bäst :) Jag köpte den när jag skulle på simläger och provade den lite då och då för att kolla kvaliten ;) Men en mascara som håller för två timmar i en bassäng är riktigt bra ;)

7:12 em  
Blogger Sandra said...

Kanske ska satsa på den. Tyvärr har jag redan köpt en annan vattenfast mascara, men jag har inte öppnat den än. Är inte storkonsument på vattenfasta mascaror direkt, så två skulle vara onödigt. Men jag är ju tvilling, så jag bara måste höra om butiken har Amplicils- vilket de borde ha.....om den inte också är slut och svårbeställd...

9:16 em  
Anonymous Anonym said...

Har precis provat Isadoras vattenfasta sommarmakeup och måste verkligen rekomendera denna, det gäller deras cremeögonskugga.
De har ett antal "skuggor" på tub i härliga nyanser, mascara i två olika färger (har inte testat) plus eyeliner (har dock inte testat dessa heller ännu).
Vad det gäller skuggorna så "sitter" dom väldigt bra.
Jag följde med sonen och badade havet i förrgår och efter några dopp med diverse lek satt skuggan kvar till över 90%.
Kul!
Ska även testa deras eyeliner framöver!
Kul att kunna se snygg ut trots bad!
Men somn vanligt är allt väldigt individuellt!

11:17 em  
Anonymous Anonym said...

Glömde dock att ge ett minuspoäng.
Skuggan är lite "knepig" att applicera, antingen "för mycket" eller "för lite".

11:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home