torsdag, september 07, 2006

lite krämrouge-hjälp skulle sitta fint

Jag är på jakt efter ett nytt krämrouge, el möjligtvis ett i mousseform. Kriterierna är att det ska vara i en lite kallare nyans (tänk bäriga färger), resultatet ska vara skirt men inte genomskinligt så gelé och tints går bort. Sen kommer vi till det svåra, det ska vara matt. Va r f ö r är det glitter i allt, jag fattar inte.
Nu senast kollade jag in Lancômes nya mousserouger, såg väldigt lovande ut med flera färger i min smak. Men jag hittade bara en utan skimmer, och det var den karamellrosa, inte alls vad jag tänkt mig i höst.
Nu sitter jag här och funderar på Beccas i Wild Orchid el Lotus, alternativt DuWops i Vivaldi. Men jag har inte sett någon av dem live och att läsa sig till hur resultatet blir i diverse webshops är inte det lättaste. Så jag behöver alltså lite hjälp här, har ni testat någon av dessa, kanske rentav har koll på hur de nyanserna stämmer överens med bilden/beskrivningen av den?
Eller ska jag satsa på en till chic shine från Jelly Pong Pong istället kanske, nyansen I´m in love ser väl bra ut? Jag kan ju nöja mig med att använda den matta delen.
Eller ska jag kika på krämrouget från Clarins igen, snygg färg, rätt hållbar också, men den luktade ju skunk. Usch, jag kan inte bestämma mig. Help!

32 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej.
kan rekomendera beccas krämrouge i färgen wild orchid. Den är lite "lilarosa" men blir så söt på kinderna. Färgen överensstämmer inte riktigt med bilder. Blev jättepositivt överaskad när jag köpte den och lika ledsen när den försvann.. Den håller jättebra och är lätt att få jämn. Mycket pigment utan att ta över makeupen. Lotus är lite för lila för att bli fin på ljus hösthy även om man är mörk i håret. Krävs mer smink för att bära upp helt enkelt. Lycka till. Finns så mycket roligt därute, svårt att välja bara en...

2:59 em  
Anonymous Anonym said...

Hör med Hotspot. Tror hon har både Beccas och Jelly Ponh Pong!

3:06 em  
Blogger helena said...

sandra: du kan väl hojta till om du stöter på ett solpuder i den där rätta kalla bäriga nyansen :)

lisa: vad bra! och det är inte glitter i den?

3:07 em  
Anonymous Anonym said...

Använder cliniques blush (mousse). Glitterfritt och alldeles alldeles lagom halv-transparent

3:54 em  
Anonymous Anonym said...

apropå något helt annat; har du SETT Clarins nya ögonskuggpalett?!Fantastiskt fin!!! Jag kan skicka en bild om du vill, för jag har köpt den! Kunde bara inte låta bli!
/Camilla i Piteå

3:56 em  
Blogger helena said...

lisa2: ja, just det cliniques har vi ju också. Har fått bra recensioner lite överallt. Oh my, ännu mer att välja på då :)

camilla: yes, superfin! Jag har glottat, klämt och kännt som tusan på den. Kom dock till slut fram till att jag har de flesta av färgerna i andra varianter.

4:23 em  
Anonymous Anonym said...

Jag använder Chic Shine i den nyansen, och tycker att det är super!

4:41 em  
Blogger helena said...

kattis: Har chic shine i Ballerina och jag älskar produkten, så jag kan absolut tänka mig att köpa en till. Men hur pass mörk är I´m in love?

4:46 em  
Anonymous Anonym said...

köpte ett cremerouge från Make up Store idag i färgen shine. det har en highlighter och ett härligt bärnyansaktigt rouge.. provade direkt när jag kom hem o jag är helt såld! eneklt o få snyggt, ser naturligt friskt ut på kinderna och har inget glitter alls i sig! 159:- tror jag det kostade. jag applicerade med en svamp för att få det extra snyggt. ett litet tips bara! highlightern lade jag på benet under ögat för att ljusa upp det partiet, skitsnyggt!

5:04 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har Chic Shine i färgen I´m in love och har använt den hela vintern och våren. Jag skulle beskriva färgen som mörkt rosa, som drar lite åt rött, typ svagt körsbärsröd. Tillsammans med gelén blir det mer rött, men som du säger behöver man ju inte använda gelén om man inte vill. Jag gillar den här produkten jätte mycket och färgen är super fin för att få härligt höstfriska kinder. Men färgen är ganska stark så man får vara försiktig för det är lätt hänt att man tar för mycket. Duttar man bara lite i taget så blir resultatet jätte bra. Och fördelen med att färgen är pigmentrik är ju att den räcker hur länge som helst. Jag köpte min i december och har fortfarande hälften kvar. Lycka till!

5:44 em  
Anonymous Anonym said...

har DuWops rouge och det är jättelätt att applicera och blir lagom med färg. Mitt är i färgen Yoga som är en korallig som har varit jättebra under sommaren men nu vill jag skaffa ett i en mer rosa nyans.

5:46 em  
Anonymous Anonym said...

Jag undrar också varför det är glitter i precis alla rouge.

6:09 em  
Anonymous Anonym said...

Nej, dessa nyanser från becca är helt glitterfria. Det är ett stort plus! Är helt klart nästan perfekt. Synd att lancomes nya rouger innehåller glitter för konsistensen är ganska skön. Body shop har kommit ut med något nytt rouge i tub men det har jag inte hunnit kolla ännu.. Såg dock jättesöta ut på bild!

6:12 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har provat många krämrouger och tycker personligen bäst om cliniques krämrouge, i mousseform. jag har två nyanser den varmare lite aprikosa nude och den kallare rosa nyansen petal ceam. de är båda väldigt snygga och lättapplicerade och håller otroligt längen. De kostade 225:- styck tror jag.

6:22 em  
Anonymous Anonym said...

var själv och letade rouge hos lancome och dissade mousserna eftersom de var glittriga. annars var det ju härlig konsistens på dem. MEN, jag köpte ett annat som heter "blush focus" i färgen "framboise on the rocks". hallon = bär. :) det är matt och skirt, ger inte mer färg än man vill ha (men man kan bygga upp det). absolut inget glitter. dock sa kassörskan att de skulle tas ur sortimentet så det gäller att skynda sig. men jag skulle säga att det här rouget är exakt så som du beskriver och jag är själv mycket nöjd med mitt. hett tips! :)

7:08 em  
Blogger Sandra said...

Har oxå kikat på clarins men jag luktade aldrig på den- då är den kanske inte så het längre. Chic shine skulle jag kanske satsa på. Som budget alternativ vet jag att Oriflame kommer med tre cremerouge som ska övergå till puder vid applicering. Men hur dom är vet jag ej, men ett av dom tycker jag är snygg i färgen.Men är kanske shimmer i, för det är det i naggellacket.

10:15 em  
Anonymous Anonym said...

Gillar verkligen resultatet av Chic Shine men tycker jag får hålla på hur länge som helst och stryka på (för jag använder fingrarna, vad använder du?) för att det öht ska bli nån färg. Har samma som dig tror jag, Ballerina, och vi är väl ungefär lika bleka. Eller så är det för att jag är van vid klatchiga varianter, typ Nars Orgasm, fast jag gillar då det blir så naturligt som det blir med CS. Det här blev visst mest en massa blaj..

12:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Om du ska köpa Clarins rouge så passa på nu när de har necessärerbjudande på Kicks! Bara ett tips! Man behöver ju alltid något annat också, eller hur?
:-)
Katarina

8:36 fm  
Blogger Annie - PD said...

Jag fick hem Chic Shine i nyansen I'm in Love för någon vecka sen. Färgerna är riktigt bra. Jelly sidan av Chic Shine i I’m in Love är rätt bärig men den andra sidan är mer åt gammalrosa.

Jag kör mest med kalla färger - blek hud och mörkt hår och tycker att den här passar mig utmärkt.

8:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig i just det här fallet men du kanske kan ge mig lite hjälp? Har länge varit sugen på chic shine men kan inte bestämma mig för färg - velar mellan ballerina och i´m in love. Först och främst, är rouget verkligen så bra? och fråga nr 2, tror du ballerina funkar nu under hösten och vintern? Jag är rätt blek och mellanblond, åt det kalla hållet. jättetacksam för svar!

9:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!

Jag har Beccas Rosebud (lip and cheek color - förstår däremot inte hur den ska användas på läpparna, är alldeles för torr för det) och är jättenöjd. Inget glitter så långt ögat når, och pigment som håller hela dagen.

Förresten, är det glitter i Benefit Dandelion? Sitter och ska buda på den på eBay nu nämnligen, men inte om det är massa glitter i :(

9:34 fm  
Blogger helena said...

Tack för alla tips!

gisela: jag kikade på lancomes andra rouge också, men hittade inte den där rätta nyansen som jag är ute efter

goddess: den luktar nog egentligen inte värre än andra clarinsprodukter, de är ju inte doftsatta (vilket oftast är bra) men just den här gången drog det verkligen ner suget.

ellinor: Ballerina har jag också och färgen är helt klart väldigt blek. Jag använder inte den matta för sig just för att den är så ljus. Det blir perfekt när man kombinerar tycker jag.

Katarina: jag är en sucker för necessärerbjudanden :)

enteranniesworld: jag är också blek och mörk så det låter som den kan funka på mig med.

catarina: ja, rouget är underbart! Ballerina funkar bäst när man kombinerar båda tycker jag för den matta delen är verkligen ljus. Men oroar man sig för att få för mkt färg så är den ju å andra sidan perfekt eftersom det är omöjligt att överdosera just den matta delen.

maria: så är det ofta med multiprodukter tycker jag, antingen funkar de perfa på läpparna men blir för feta för kinderna, eller så funkar det på kinderna men blir för torrt på läpparna.
Dandelion ger en v ä l d i g t diskret lyster, jag kan se lite skimmer i vissa vinklar om solen ligger på liksom. Men det är nästan omöjligt att upptäcka det där skimret när man tittar på produkten i asken.

11:43 fm  
Anonymous Anonym said...

jamen det låter ju bra utan glitter! men ger den någon färg då? vill ju inte att den knappt ska synas liksom.. :P

1:10 em  
Blogger helena said...

maria: nej, det här är ingen rouge, det är en produkt som liksom ger en fräsch och pigg hudton snarare. Man kan använda den som rouge och sen dra lätt över hela ansiktet. Men jag lägger vanligt rouge över också för den ger inte så mkt färg.

2:10 em  
Anonymous Anonym said...

aha, tack för snabba svar! :) då kanske det är benefits Georgia jag ska istället, om den nu inte också är all-over produkt.. hmm..

3:17 em  
Anonymous Anonym said...

Jag letade länge efter isadoras creme rouge stick men hittade det inte så de har säkert tagit bort det från sortimentet. Istället för cremerouge köpte jag Loreals brush délicieux och jag är nöjd men det är ju inget cremerouge men denna är ändå lite lösare i konsistensen än de traditionella "kak-rougen".

8:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Vet nån föresten hur mycket Beccas rouge kostar? (cremerouget) Tack!

8:55 fm  
Blogger helena said...

Enda prisuppgiften jag har på Beccas är från MrsH webshop, där kostar den 275kr.

9:34 fm  
Anonymous Anonym said...

Testa Stilas krämrouge (det i glasburk). Superbra!

3:50 em  
Anonymous Anonym said...

Bobbi Brown har underbara krämrouge, finns i både skimrande och matta varianter. Funkar även bra på läpparna.

6:31 em  
Anonymous Anonym said...

tycker att du ska satsa på smashbox krämrouge istället. ska jag göra!

10:24 fm  
Anonymous Anonym said...

läste iofs dina kriterier nu, inget glitter. då går ju smashbox bort. då rekommenderar jag håkansson 'the color' istället. jättesnygg all-around-produkt som funkar som krämrouge, läppmake up, allting. två färger dessutom så man kan fixa den nyans man själv vill ha, o bäst av allt: MATT!

10:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home