söndag, september 03, 2006

Nätshopping - Cow



Att botanisera bland de svenska webshopparna som dykt upp senaste tiden är lösningen, när det börjar rycka i köpnerven, för alla oss sminkjunkies som bor i städer med torftigt utbud.
Hos Cowparfyrmeri är det främst smink från Laura Mercier (väntar otåligt på att Vincent Longo ska dyka upp som utlovats) och duschkrämer från Philosophy som lockar.

Laura Mercier Evolution of Colour - Lip, plum suede är en palett för läpparna med fyra snygga bäriga nyanser. Känns som ett absolut måste i höst.
Philosophy cinnamon buns duschkräm som doftar kanelbulle, kan man överhuvudtaget klara sig utan något sådant?
Min pincett från Vitry har slöat till sig alldeles på sistone, kanske en ny från
Tweezerman kan vara ett bra val?

16 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, jag älskar Philosophy. Synd att ajg inte har obegränsat med pengar bara...

12:05 em  
Blogger helena said...

Jo, så är det ju. Det är väl inte allt för många som har råd att köra Philosophys duschkrämer till vardags. Men så mycket lyxigare det känns när man väl unnar sig en flaska :)

12:18 em  
Anonymous Anonym said...

Samma här, dvs om Vitry - deras pincetter blir verkligen slöa efter ett tag och för något som är värt 100:- känns det rätt onödigt att gå och slipa den. Har också funderat på Tweezerman men inte slagit till ännu..

12:45 em  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle vilja ha den där duschkrämen som luktar kanelbulle, gud så skoj :) Ha en trevlig söndag! Jag har varit på ett shopping centrum halva dagen (nästan) och nu ska jag bara ta det lugnt resten av söndagen.

4:12 em  
Blogger helena said...

ellinor: en riktigt bra pincett skulle jag helt klart kunna lägga en 3-400 på, problemet är ju bara att man ska vara säker på att den faktiskt är sådär riktigt bra också, och värd att slipa upp när den börjar bli slö.

christin: Tack! Det blev en helt ok söndag med träning, vardagsshopping och bokläsning för min del.

5:59 em  
Anonymous Anonym said...

Tweezerman är den bästa pincetten som finns att köpa för pengar (till ett måttligt pris ;D). Köpte själv min rosa tweezer på Century 21 i New York. Den är outstanding.

8:14 em  
Anonymous Anonym said...

Lukta kanelbulle?! Huäck! Jag hade en vaniljparfym en gång som enligt min musiklärare fick mig att lukta "krämbulle eller möjligtvis wienerbröd". Jo, tjena. :-)

9:48 em  
Anonymous Anonym said...

Blev nyfiken på kanelbulleduschkrämen :-)

12:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har Tweezermans pincett. Den är superbra!!
Har även köpt LM's nya läppglans(stift) som du gillade, fast i nyansen Brown Suede...

9:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Sitter å väntar på min Tweezwerman ögonfranskam i metall å Philosophy Baby grace shower gel som jag beställt från Cow.
Hutlöst med 70 kr frakt, men vad gör man inte :-)

10:33 fm  
Blogger Kerstin said...

Philosophys duschkrämer är bäst! Köpte deras "Strawberry Milkshake" sist jag var i New York, den doftade underbart sött och gott! Ska funka som schampo, duschkräm och bubbelbad i ett. Synd att de är så dyra... Kram Emma

12:13 em  
Anonymous Anonym said...

Och appropå webshoppar, kanske du kan lista några bra som man kan shoppa ifrån *gnuggar händerna*

12:36 em  
Blogger helena said...

Låter som om tweezerman pincetten kan vara ett bra val då.

fredrike: fördelen här är ju att doften liksom duschas bort under tiden, man behöver inte gå runt och lukta bakverk :)

fru hjelm: ja, 70kr är lite väl tilltaget faktiskt. Men som sagt, vad gör man inte.

emma: det kommer fler inlägg av denna typen med tips på prylar från olika webshops

1:18 em  
Anonymous Anonym said...

Klarar mig inte utan min Tweezerman!
Köpte en lavendel-färgad på strawberrynet för några månader sedan och är helnöjd! Den är vass, det är lätt att "precisionsplocka" brynen och det gör inte alltför ont.
Nu står en sån där ögonfranskam i metall står helt klart på min önskelista.

2:19 em  
Blogger Sandra said...

Jösses, jag är alldeles för gammalmodig när det gäller pincett. Törs jag berätta...
Min pincett är iallafall super...hur gammal, var den är köpt och pris har jag ingen aaaaniiing om. Den fanns i badrummet när jag började plocka mina ögonbryn och den dagen jag flyttade hemmifrån,...ja då åkte den med. Mamma fick köpa en ny...helt enkelt.

8:26 em  
Anonymous Anonym said...

Rubis har väl ändå de bästa pincetterna?

har sett alla de nya duschkrämerna i kanel m.m. verkar lite konstigt med lotion som jag även sett i dessa dofter. Har någon testat?

Sofie

1:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home