måndag, september 04, 2006

hur gick det med den där reklamationen? del 2

Min hy reagerade mot min senast inköpta i.d foundation (min första funkar däremot utmärkt), jag påtalade detta där jag köpt den, men de var inte särskilt intresserade. Läs mer om turerna kring detta här och här.
Men slutet gott, allting gott.
Det visade sig att till skillnad från hudvårdsalongen som jag köper mitt smink från i.d hos, så är den svenska agenturen för i.d makeup Dermarome måna om att ha nöjda kunder. Jag blev uppringd av en trevlig tjej därifrån som tyckte att jag hade fått ett tråkigt och felaktigt bemötande. Vilken skillnad det är att prata med någon som faktiskt hör vad man säger och inte bara ställer sig i försvarsposition.
Eftersom min första nyans av produkten fungerar alldels utmärkt så skulle jag få en ny av den skickad till mig. Att jag skulle få en öppnad provburk, som hudvårdsalongen tyckte var en bra idé, var inte något som Dermarome har som ersättningspolicy. Och det trodde jag ju heller aldrig.
Häromdagen damp det ner ett paket med min nya foundation i lådan. Och inte nog med det, ett gloss och i.ds nya Big Tease mascara skickades med som bonus :) En mycket nöjd LipGloss Bitch kommer fortsätta använda produkter från i.d, fast jag måste hitta ett nytt ställe att shoppa det på först såklart.

Glosset är redan en ny vardagsfavorit, svagt rosa, hittade inte nyansen på hemsidan men den heter garden. Konsistensen är lite medelklistrig, håller alltså rätt bra och ger lagom med glans för att funka till allt.
Mascaran vill jag testa lite till innan domen faller. Kan iaf avslöja att borsten är dubbelsidig, ena sidan separerar och förlänger fransarna en och en, den andra bygger volym.

9 Comments:

Blogger Sandra said...

Åhhh, precis som det ska vara.Bli kompenserad och lite till som plåster på såren, för du hade ju faktiskt en liten otrevlig händelse,inte att det var "fel" färg.
Mascaran vet jag att en del älskar, ska bli roligt och se vad du anser. Jag är själv nyfiken.

8:19 em  
Anonymous Anonym said...

Bra att det löste sig, så som du har fått kämpa mot alla tokiga försäljare.
Att få en öppnad burk som ersättning tycker jag verkligen inte ska ses som plåster på såren. Snarare salt i såren, inte vill man väl ha en produkt som tjugo andra har kletat runt med.
Men nu löste sig ju allt till det bästa :D

9:26 em  
Anonymous Anonym said...

Vad skönt att det löste sig och vad snällt att du fick lite extragrejer som plåster på såren :)!

10:05 em  
Blogger Annie - PD said...

Snyggt skött av Dermarome. :)
Glosset låter väldigt nice. Ska kolla in id:s färger - jag är ju en gloss addict.

Ser framemot recension av mascaran - alltid spännande!

8:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, så ska det gå till! Det kostar ju inte dem så mycket men ger kunden så mycket glädje! Bra att du vågar klaga - hejja!

9:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Skönt att det löste sig. Hoppas du hittar ett bättre ställe att handla dina i.d-produkter hos, verkar ju inte vara så trevliga på det tidigare stället.

10:26 fm  
Blogger helena said...

Ja, visst är det nice :)

6:05 em  
Anonymous Anonym said...

Apropå reklamationer - mitt, och även min systers Diorgloss läcker och har kladdat ner åtskilliga väskor. Andra som haft samma problem, och vart vända sig för att gnälla? har lipglossbich någr akontakter?

2:08 em  
Blogger helena said...

sofia: gå till butiken de är köpta i och be om kontaktuppgifterna till de som levererat glossen. Har inte upplevt det själv men hört flera ggr om att Diors läppglans liksom väller över.

7:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home