söndag, oktober 15, 2006

Läsarrecensionen - MF Age Renew

Det trillar in recensioner från er läsare lite då och då, jättekul! Här får vi veta vad Annie tycker om sitt senaste foundationköp.

Max Factor Age Renew
Efter att min älsklingsfoundation från Exuviance tagit slut och inte heller fanns att köpa på vanliga stället bestämde jag mig för att prova en underlagskräm i budgetform. Valet föll på den nya underlagskrämen från Max Factor som heter Age Renew.
Age Renew kommer i en praktisk flaska med pump. Den är enkel att hålla rent, rinner inte ut och man slipper kladdet i korken. Doften på produkten är lite parfymig men dock ingenting som irriterade en känslig näsa. Krämen är lätt att applicera och känns lite oljlig (på ett behagligt sätt) när den appliceras. Den smälter lätt in i huden och ger en naturlig finish som ändå är täckande. Age Renew innehåller den ljusreflekterade ämnen och ger verkligen lyster till en lite höstglåmig hud – alltid trevligt! Jag har väldigt ljus hy och nästan alltid svårt att hitta nyanser som drar åt gult istället för rosa. Här föll valet på nummer 40 – Creamy Ivory – en färg som passade mig förvånansvärt bra. Underlagskrämen sitter bra men tyvärr inte tillräckligt bra om man jämför med dyrare konkurrenter – beror antagligen på att min hud är väldigt torr och att den behöver mer fukt i en underlagskräm. Betyget blir därför bara 4 av 5 - alltså det är definitiv ett väldigt bra budgetköp (ca 145:-)! Har du något fetare hy kan det här vara en fullträff!

Fler läsarrecensioner

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Marknaden har lurat oss kvinnor att tro att allt under 200 kr är budget. Det är rätt tragiskt. Min kille var med när jag köpte smink för ett tag sedan och han blev helt chockad över hur dyra pengar vi betalar för smink. "Svindyrt" sa han. Priserna har höjts mycket de senaste åren pga att alt fler anser sig "behöva" allt mer smink mm. Värt att tänka på.

11:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag kan tycka att H&M's produkter är budget (prismässigt - vissa är dock väldigt bra), men en foundation för 145:- tycker jag är normalpris, inte budgetpris.

12:06 em  
Blogger helena said...

Jag håller med om att "budget" inte alltid är så billigt längre.
Kanske har det varit en medveten strategi från marknadsförarnas sida att få oss att tro/känna/tycka att märket ifråga är bättre genom att höja priset. Det är inte en helt ovanlig tanke vid prissättning av en vara.

Rent prismässigt ska vi kanske snarare tala om tre klasser numera. Budget, t ex HM och Viva La Diva, medel för t ex Loréal och MF, Lyx när det gäller Lancôme, MAC, Dior osv.

12:46 em  
Anonymous Anonym said...

Tackar för en bra recension. Har gått och lurat på denna mot att köpa en riktigt dyr täckande foundation a la Lancome eller dyl. Men denna verkar vara värd att testa först.

Tack så mycket

2:05 em  
Anonymous Anonym said...

Nackdelen med dessa "medel"-pris-produkter är att butikerna sällan har prover att dela ut så man kan få testa hemma. Det får man ju om ofta om man vill testa en dyrare produkt. Jag älskar prover! IsaDora har haft små-flaskor av sina foundations som man kan köpa billigt, det tycker jag är ok!

2:51 em  
Anonymous Anonym said...

Ganska högt betyg det där! Kanske värt att testa den:)

4:14 em  
Anonymous Anonym said...

Har någon ett tips på väldigt väldigt ljus foundation för fet hy? jag hittar ingenstans!

5:28 em  
Anonymous Anonym said...

Min budgetgräns har definitivt tänjts – tycker inte jag sett någon foundation från de "vanliga" sminkmärkena som kostar mindre än 100:- (om det inte är specialpris).
Men visst är det fascinerande mycket pengar man lägger på ytliga saker...

9:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Ytliga saker... Tyvärr är det ju så att utseendet spelar roll. Är ganska övertygad om att om man t.ex. söker man ett nytt jobb spelar valet av foundation in liksom övrig makeup. Ser man fräsch och pigg ut, så har man en liten fördel från någon som kanske inte bryr sig.

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home