onsdag, oktober 04, 2006

Men det var väl på tiden, som du har tjatat...

Idag kapade jag äntligen av mig håret. Numera huserar en trevlig, blank och infönad page på mitt huvud. Det är väl inte så troligt att jag kommer stå framför spegeln med rundborsten i ena handen och fönen i andra till vardags, för att få till det här förträffliga svunget som frissan min har just idag. Men man kan göra massor av en page så jag är supernöjd.
Och frisören var så glad över att få sätta saxen i mitt långa hår och klippa av en rejäl ruska, det händer tydligen inte så ofta.
Men när jag nu satt där och blev ompysslad så såg jag massor, ja eller åtminstone tre, gråa strån som riktigt gnistrade i det skarpa ljuset. Så det är bara att inse, de jäklarna har börjat attackera i grupp.

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Modigt! Men skönt antar jag :)
Kanske en liten bild? *nyfiken*

7:10 em  
Anonymous Anonym said...

haha, kommer ihåg när jag klippte en kort page en gång, frisören fixade till den riktigt snyggt (fönade, sprayade, satte i gele m.m.) men nästa dag var allt som en stor svamp. jag har nog alrig sett så dum ut i hela mitt liv.. hoppas det inte blir så för dig!

7:52 em  
Anonymous Anonym said...

modigt - och jag förstår precis hur du menar. Vem orkar stå o föna varje morgon - dessutom blir det aldrig så snyggt som frissan gör det :)

8:37 em  
Blogger helena said...

Modigt vet jag inte, jag har verkligen inte trivts i mitt långa hår så det här är bara skönt :)

rana: ha,ha, nej så kort är den inte så svamprisk finns nog inte

10:02 em  
Blogger Linda K said...

Nu blir jag ännu mer desperat efter min frisör. Vi skola mötas nästa fredag och det kommer inte att vara en sekund för tidigt!
Kul att du är nöjd med din page :)

7:51 fm  
Anonymous Anonym said...

Skönt med ny frisyr, trist med de grå håren bara, jag kanske har sådana också är väl i din ålder, men färgar ju jämt :-)

8:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Japp, de grå håren attackerar i grupp, åtminstone mina. Hemma framför badrumsspegeln lyser de som strålkastare och det gillar inte jag så jag färgar håret med en intensivtoning i min egen hårfärg.

Det låter härligt med en ny frisyr, page är ju dessutom extra trendigt just nu!

10:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Hurra för pagen!

Jag har också nyligen klippt av det långa håret och så mycket enklare och mer lättskött det blev. Äntligen slippa trassligt hår och planerandet av hårtvätt dagar i förväg. Hoppas att du också kommer att trivas med din nya frisyr!

Och appropå de gråa håren - jag är 27 och har redan en massa, det är väl genetiskt säger de som vet. Frisörskan tipsade om att tvätta håret med pigment-shampo, men jag har inte testat det än, är fortfarande på "rycka loss" dem -stadiet.

10:59 fm  
Blogger Ivana said...

Jag var nära på att klippa lugg igår men var en fegis. Har aldrig haft så långt hår som jag har nu så saxen är min största fiende. Kanske nästa år :)

4:15 em  
Blogger eastcoastmom said...

Ähum... jag fönar faktiskt mitt hår varje morgon. Det blir typ hundra gånger snyggare. och det tar bara 10 minuter.

10:51 em  
Anonymous Anonym said...

Jag fönar också dagligen mitt axellånga hår och har ett knep som både förkortar, förenklar och skonar armarna. Handdukstorka håret så mycket det är möjligt och lägg upp övre delen av håret på stora spolar ,mina har läskburks diameter. Föna sedan resten av håret med rundborste. Gå sedan över till spolarna, när de är torra ta ut dem under föning. Slutföna och fixera med kallluft.
Allt lägga håret på spolar går på två minuter och föningen snabbt och enkelt när man slipper jobbet med rundborsten. Får spolarna sitta medan man lägger makeup förkortas föntiden ännu mer. Om håret dessutom har en bra uppklipning blir resultatet fantastiskt. Borde kanske nämna vikten av bra hårprodukter men tycker inte att det behövs i detta samanhang.

11:14 fm  
Anonymous Anonym said...

ska du inte visa med en bild?? man blir ju himlans nyfiken.

11:54 fm  
Blogger helena said...

Klart det blir finare när man fönar och fixar, men det tar tid också.
Tror jag får införa en ny kategori här i mejk-bloggen, hårprodukter. Jag känner på mig att jag kommer prova mig igenom ett bra gäng nu.

4:29 em  
Anonymous Anonym said...

Klippte också av en massa hår nyligen, och håller med...det var så skönt att bli av med håret och framför allt fick jag en riktig frisyr. Tyvärr har jag fått mer än bara 3 gråa hårstrån så från och med nu färgar jag inte håret bara för att det är kul utan för att dölja de små grå.

1:47 em  
Blogger Karin said...

Har hört talas om att man kan donera hår för peruktillverkning. Det långa håret som man själv tröttnat på kan bli till glädje för en cancerpatient.

11:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home