tisdag, oktober 03, 2006

nytt i bokhyllan

I förra veckan storhandlade jag på adlibris. Ett ex av Allure: Confessions of a beauty editor av Linda Wells m.fl på Allure Magazine, blev det bl a. Allure är mitt favvomagasin på beautyfronten, och nu har man alltså gett ut en hel bok med smarta tips och tricks. Så jag sitter här och bläddrar och inspireras för fullt.
Sessan tipsar om en svensk bok i ämnet, Makeup! av Max Söderberg och Maria Wigur. Kan nog tänkas att den hamnar i min hylla den också så småningom.

6 Comments:

Blogger Ivana said...

Jag var nära att köpa en sådan bok men sedan började jag fundera om man verkligen kunde lära sig något nytt i en bok, kan man det?

6:58 em  
Anonymous Anonym said...

visst är den bra! Jag fick hem den för ett par veckor sedan, och den är redan flitigt bläddrad i.

8:30 fm  
Blogger a spoonful of mint said...

Max är ju en välkänd make-up artist som hållit på i många år, han har säkert många bra tips.

5:11 em  
Blogger helena said...

ivana: visst kan man det. Det händer ju nya grejer hela tiden, i Allures bok tar de kål på ett par myter som de själva varit med och spridit under åren t ex. Men främst handlar det om inspiration tycker jag.

6:07 em  
Anonymous Anonym said...

Uj. Makeup! var verkligen trist och tråkig. Inget att rekommendera tyvärr :(
Får nog ta och beställa Allure-boken istället.

4:14 em  
Blogger helena said...

jessica: tack för infon! då skippar jag den

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home