söndag, september 24, 2006

Listan

Har blivit listutmanad från lite olika håll, så here it goes.
Vad heter du?
Helena
Vart bor du?

Jönköping
När är du född?

Augusti 1977
Beskriv din stil med 3 ord?

Periodisk (just nu vill jag bara gå i omlott-toppar), bekväm, "jobbar på kontor-ig"
Vad innebär mode för dig?

Något jag betraktar lite från sidan. Det inspirerar och väcker min nyfikenhet lite då och då, men jag hänger sällan med i svängarna och det finns massor som jag absolut inte förstår mig på.
Vilka är dina favoritaffärer, butiker?
Har inga favoriter, jag shoppar där jag hittar nåt jag gillar, just nu blir det mest på Indiska och Lindex.
Shoppar du second hand?
Nej, har inget emot det men det blir aldrig av.
Vilken är din favoritdesigner?
Jag kan inte skilja den ena från den andra.
Vad är din favorit i höst?
En grå stickad myskofta är ett absolut måste.
Hur mycket shoppar du för i månaden?
Jag har en tendens att shoppa upp det som blir över av lönen, och det är ju olika varje månad.
Dyraste plagget respektive billigaste?
Kan inte komma på att jag har nåt sådär riktigt dyrt i garderoben. Jackor och sköna sneakers är väl det som jag kan tänka mig att lägga mest pengar på.
Tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag?
Man kan ju alltid hoppas att det finns utrymme för att shoppa lite mer.
Brukar du tröstshoppa?
Det är en garanterad humörhöjare att köpa smink, böcker och tidningar. Att köpa kläder däremot kan ha helt motsatt effekt på mig. Jag blir tokig om jag hittar nåt snygg som sen inte sitter som det ska.
Högklackat eller lågklackat?
Skon ska vara skön framförallt, jag går helst i sneakers.
Vilken är din drömväska?
Drömmer inte om märkesväskor. I det här fallet är jag väldigt ombytlig och har hellre ett gäng snygga billiga att välja mellan, än en riktig dyrgrip.
Vilket blir ditt nästa köp?
Nån form av parkas skulle jag tro.
Favoritblogg?
Det är många, jag får hänvisa till listan i sidspalten.
Vilka är dina stilikoner?
Nina Persson och Dita von Teese är två ruskigt snygga brudar.
När upptäckte du ditt intresse för mode?

Det har väl alltid varit kul att titta på vad folk har på sig, men jag vet inte om jag har det som intresse direkt. Smink däremot, det är min grej.
Vad vill du jobba med i framtiden?

Jag vill fortsätta jobba med ekonomi
Favoritplagg just nu?

Omlott-toppar i alla former är jag hooked på just nu.
Favoritaccessoarer?

Smink såklart! Ett trött och färglöst ansikte kan ta ner den mest genomtänkta outfit. Och ett snyggt läppglans kan förhöja vilken bastop som helst.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Och ett snyggt läppglans kan förhöja vilken bastop som helst"

-Ja! Precis så är det! :)

8:27 fm  
Blogger Johanna Wallin said...

Du har blivit utmanad!
http://johannasfashion.blogspot.com/2006/09/room.html

1:46 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Helena, kan du eller någon tipsa mig om en ljus foundation som gör underverk med stora porer?Har provat alldeles för mycket.Har ganska normal hy annars.Hälsn/ Esmi

12:14 fm  
Anonymous Anonym said...

På din inrådan har jag nu tagit en prenumeration på Allure... kände mig jättemodig som vågade betala med kortet på en utländsk site. Men 39 dollar var väl inte dyrt för en helårsprenumeration? Spännande värre ska det bli när tidningen kommer i brevlådan!
:-)
Katarina

10:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Esmi,
Har du provat den Pore Minimizer från Clinique?

12:49 em  
Anonymous Anonym said...

Men hallååå! Kan du inte komma med lite sminkrelaterat nu istället för att skriva om röstning, personliga åsikter om saker etc?

1:32 em  
Blogger helena said...

johanna: ok, ska fundera ut vad jag ska visa upp bara

esmi: jag är tveksam till att det finns foundations som gör underverk när det gäller stora porer. Mitt tips är att satsa på ordentlig hudvård som passar just dig och att du använder primer under din foundation. En bra primer vårdar, slätar ut huden och "fyller" upp porer och smårynkor.

katarina: kul! tror du kommer bli nöjd :)

anonym: hela den här bloggen är fylld av mina personliga åsikter, oftast rör de smink men ibland rör de andra saker. Så är det, och så vill jag ha det.

6:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home