lördag, september 16, 2006

Dandelion från Benefit

Dandelion "perk-me-up" face powder från Benefit visade sig vara en alldeles underbar produkt.
Dandelion visar sin storhet allra bäst de där dagarna man inte hinner lägga så mycket tid på mejken. Borsta först på produkten som ett rouge och dra sen med borsten över hela ansiktet, ett litet arbete som ger stort resultat. I ett nafs ser man genast fräschare och piggare ut.
När man vill mejka sig lite mer använder man Dandelion efter att man lagt grunden, resultatet blir en snygg diskret lyster. Eftersom färgen är svag så kan man med fördel bygga på med en annan rouge.

LipGloss Bitch ger betyget: 5

Med Dandelion är det lätt att fejka en strålande hy, de dagarna man behöver det. Jag är såld!

Lite prisuppgifter:
Eleven 495kr + 55kr
Benefitcosmetics $26 + $4.99 (totalt ca 230.10kr, obs tullavgift kan tillkomma)
HQHair £22.50 + £3.50 (totalt ca 362.99kr)

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Suveränt av dig att även ge oss prisuppgifter! Bra jobbat!
:-)

10:25 fm  
Blogger helena said...

Här är ju prisskillnaden dessutom så enorm. Ville visa att det verkligen kan vara värt att våga sig på att shoppa från utländska sajter.

10:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Då blir det ett dandelion dådå :)
Då e bar frågan om det blir hqhair eller benefits sida.
Tack för recensionen :)

11:29 fm  
Anonymous Anonym said...

litt på siden:
vet du om det finnes noen online store hvor man kan kjøpe maria nila-produkter?

11:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh vad bra! Nu ska jag köpa den. Har funderat på det jättelänge!

12:44 em  
Blogger helena said...

anna: kul, hoppas du blir lika nöjd som jag :)

norsk fan: har inte sett till detta märke nånstans, men jag hojtar om jag stöter på det.

bjooti: jag har haft ett enormt ha-begär till denna det senaste året, kände mig som ett barn på julafton när jag var på sephora och äntligen kunde köpa den :)

anonym: åh, jag är verkligen ingen skoperson, har alldeles för få för att visa upp.

5:18 em  
Anonymous Anonym said...

Jeg kjøpte benefit Dandelion fra Benefits hjemmeside, og det gikk helt fint! :) Men det tok 2-3 uker før pakken kom i postkassen, så det tok litt lang tid.

8:09 em  
Blogger Glamourbibliotekaren said...

Jeg kjøpte den i USA da den kom for noen år siden, og det er definitivt min mest brukte blush! :-)

9:51 fm  
Blogger Karinsthlm said...

Vad roligt! Jag har den på min favoritlista också! Och jag gör som du, grundar med den och har en lite mörkare nyans ovanpå.
Ett annat litet tips när man ska shoppa online utomlands är att man slipper betala tull om det man köper kostar mindre än 200 kronor och inte är parfym. Om man dessutom handlar från en av mina favvositer www.strawberrynet.com
så betalar man ingen frakt. Och för varje beställning får man mer och mer rabatt. Sakerna kommer inom en vecka i ett vitt paket med lila sidenband. Rekommenderas varmt! :-)

2:00 em  
Anonymous Anonym said...

Har någon provat den andra nyansen, "Georgia"? Kan också rekommendera strawberrynet.com btw, UTMÄRKT service, bra pris och fick ett extra läppglans på köpet.

1:02 em  
Anonymous Anonym said...

Någon som vet hur det är att beställa från hqhair. är leveranstiderna långa och frakten dyr?
Kramar Natalie

7:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home