måndag, oktober 16, 2006

Smashbox Cleansing Oil

När Vecko Revyn bjussade på 25% rabatt hos Eleven så passade jag på att köpa Smashbox Cleansing Oil, som jag varit nyfiken på ett tag.
En djupverkande rengöringsolja för ansikte och hals som tar bort alla spår av makeup, även vattenfast makeup, och andra orenheter. Eliminerar pormaskar genom regelbunden användning då den balanserar fukt- och oljebalansen i din hy och lämnar den mjuk och len, utan att den blir varken för torr eller för fet.

Jag har fet hy i grunden, men blir lätt torr på ytan. Produkter anpassade för fet hy funkar sällan på mig eftersom de ofta är för uttorkande. Så det där med att balansera fukt- och oljebalansen lät lockande.
Om vi börjar med förpackningen så är den snygg men väldigt otymplig tycker jag. Det gäller att sikta för pumpen är trög och det skvätter en del, och det är verkligen inte kul när det är olja det handlar om.

Det är en lite konstig känsla att tvätta ansiktet i olja, men man vänjer sig snabbt. Förutom det så var det första intrycket riktigt gott, all makeup försvann i ett nafs. Efter rengöringen så kändes huden mjuk och smidig, jag behövde inte smörja mig med nåt för att slippa det där stramandet.
Så långt allt väl, men efter någon vecka så tyckte jag att den där första smidigheten i huden inte var så behaglig längre. Nu var det mer som en hinna som låg över, och det kändes inte rent längre.
För mig har det funkat väldigt bra att använda foundation och annan täckande makeup, men jag har hört en del som tycker att deras hy svettas lite mer under sminket när de tvättat sig med Smashbox Cleansing Oil. Och det kan säkert ha med den där "hinnan" att göra.

LipGloss Bitch ger betyget: 3

En toppenprodukt när man smidigt vill ha bort en kraftig makeup, det är också så jag använder den numera. Jag tror att det här med rengöringsolja kan vara något för alla torrisar därute som ännu inte har hittat nåt bra alternativ. Men för oss med lite fetare hy, njae. Det är möjligt att oljan skulle balansera min hy på längre sikt, men den kan ha hur många fördelar som helst, för mig är det viktigt att jag känner mig fräsch efter rengöringen. Och då stramar jag hellre lite grann och återfuktar istället.

Fler recensioner...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

hoho, yes man vill ju känna sig fräsch ;) Olja är ju läbbigt to the max tycker jag =) Tycker att ögonmakeupremovers med olja är superläskiga också ;) Blir ju som en klabbig hinna med olja när man använder sånt ju ^^ man känner sig bara oljig och klabbig och inte ren och fräsch >_< Själv använder jag Chanel's système hydratation - la crème till ansikte och ögon, jättehärlig rengörnings gel-creme som man bli mjuk och len av :D och sedan deras hudprodukter för torr hy, fabulous allihopa! och jättefräscha, tycker så många hudprodukter är feta och läskiga ^^ och jag har torr hy men vill inte ha läbbiga produkter så då är chanels huvårdserie verkligen att rekommendera!

7:24 em  
Anonymous Anonym said...

Du vet väl om att den är mineraloljebaserad? Troligtvis ligger det ett lager mineraolja kvar på huden, fyyyyy!

7:29 em  
Blogger helena said...

Jo, jag vet att den innehåller mineralolja. Don´t shoot me ;) men jag tillhör lägret som inte är rädd för det, utan snarare tycker att det är en bra och behövlig ingrediens i en del produkter.
Nu funkade inte det här som rengöring för mig, men jag använder flera andra produkter som innehåller mineralolja, och de är alldeles förträffliga.

7:38 em  
Anonymous Anonym said...

Vad kul att läsa din recension. Jag fick inte den där hinnekänslan, men jag var väl för betagen av att den lyckades få av min vattenfasta mascara i ett nafs;) Ha en bra tisdag!

6:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Ett tips för att balansera fet hud är DR HAUSCHKA:s ansiktsolja. Det finns små billiga provflaskor man kan köpa som räcker länge om man vill testa innan man slår till på en stor. Jag tar ett par droppar av denna efter rengörigen och innan ansiktskräm, men bara på kvällen för lite oljig blir man ju. Min hud har blivit mkt bättre av detta på bara ett par veckor. Smidigare och renare. Rekommenderas alltså!

Lär mer här:
http://www.pulpstore.se/product_info.php?manufacturers_id=13&products_id=520

3:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home