måndag, november 27, 2006

The Gingerbread Man, hot salt scrub

The Gingerbread Man hot salt scrub från Philosophy är en mäkta skön produkt. Här talar vi inte om nån duschkräm med några fåniga små korn i, det här är en burk r e j ä l skrubb.
He´s a little rough arround the edges, but once you get to know him, he warms right up!
Massera in på torr eller aningens fuktad hud och skölj sen av i duschen. Saltskrubben "hettar" lite i huden och luktar urfräscht av ingerfära. Doften påminner inte särskilt mycket om pepparkakor, så den funkar året runt. Och det känns som den lär hålla så länge också, eftersom den är så mättad med havssalt och inte innehåller en massa onödig utfyllnad så är den verkligen dryg.
Gingerbread man är precis vad jag letar efter i en kroppsskrubb, den gör jobbet helt enkelt.

LipGloss Bitch ger betyget 5

Because a good man is hard to find.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhh vilken söt förpackning.. den måste jag nog införskaffa..

10:16 em  
Blogger Sandra said...

Många frågor.....
Vad kostade skrubben?
Hur gick det med sminkpartyt?
Vad var det för produkter och köpte du något som kommer att recenseras?
Hoppas att det kommer en recension av Lancome´s foundation snart.

9:09 fm  
Anonymous Anonym said...

skrubbas in på torr hud? då måste den vara mighty tjock, för annars är det nog aj aj aj.

10:27 fm  
Anonymous Anonym said...

Har du provat TVÅL´S skrubb i doften Pink Cotton Candy? med den skrubbas man med socker och satan så det river! billig och dryg, 99 kr på eleven.se!

10:53 fm  
Blogger a spoonful of mint said...

Den verkar helt underbar.
Man blir inte torr av den då?

2:09 em  
Anonymous Anonym said...

Åhh..den har jag icke prövat..kanske en bra julklapp till någon snäll eller till mig själv ?;)

2:31 em  
Anonymous Anonym said...

Vi har samma skrubbsmak ju =) för visst är den underbar! Här är det inte tal om en tvål med några fjun till korn i (som den förbaskade Tropical Smoothien), utan här är det rejäla tag som gäller. Jag gillade oxå att man kan ha den året om då den mer luktar kola med citron i än pepparkaka. Ni som undrar om den är uttorkande så tycker iaf jag inte att den är det, utan man känner sig len efteråt. Jag har dock inte jätte torr hud utan mer normal, så hur len/torr man känner sig beror nog på hudtyp. Men jag kan verkligen rekommendera den till alla.

6:24 em  
Anonymous Anonym said...

Hade faktiskt hoppats att den skulle lukta pepparkakor. Gör den inte alls det?

Hlsn
Nora

8:38 em  
Blogger helena said...

goddess:
1. £20 på HQhair
2. Det var ok, jag drog vinstlotten och fick en ansiktsbehandling.
3. ME, jag köpte en örtrengöring och ett ansiktsvatten vilket tyvärr visade sig vara alldeles för skarpt för mig. Jag har helt missat att skriva om detta, men det ska bli.
4. snart, snart

schmut: nej det här är ren skrubb, som att torrborsta sig ungefär. Jag tycker inte det gör ont, men jag kanske är tjockhudad.

caroline: tackar för tipset

yeh-yeh: jag rekommenderar att man smörjer sig efteråt, även om man inte är en torris så är det ju alltid en bra idé att underhålla den nyvunna mjukheten

hannah: klart du ska ha en sån :)

vackra saker: ja, vissa skrubbar borde inte få kalla sig för det :)

kaleidoskop: nej inte så mycket pepparkaka, inte enligt min näsa iaf. Men doften är riktigt mysig ändå.

8:46 em  
Blogger Jennie said...

Låter ju riktigt bra det där, något att skriva upp på önskelistan till tomten! ;)

8:44 em  
Anonymous Anonym said...

Mitt absolut bästa skrubbtips är att blanda salt med barnolja och ta med sig in i duschen... billigt som tusan, man kan variera den precis som man vill ha den, och ingen risk för torrhet efteråt.. salt + ens favvo-duschkräm är ingen dum idé heller...

11:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home