söndag, november 12, 2006

Julboxar

Nu börjar äntligen de där julboxarna med makeup, parfym och hudvård att dyka upp på t ex Kicks och Åhléns.
Här följer en liten rapport på vad jag såg under lördagsshoppingen.
Loréal har en box som pryds av Scarlett Johansson. Den innehåller Telescopic mascara och läppglanset Glam Shine.
Maybellines box innehåller också mascara (minns tyvärr inte vilken) och ett Shinylicious gloss.
Dior kör på sin klassiska mascara Dior Show och till den får man ett vitt gnistrande läppglans.
Estée Lauder hade boxar till flera av sina mascaror, bl a XL och MagnaScopic. En mascaraprimer och en liten flaska ögonmakeupremover får man på köpet.
Själv slog jag till på Lancômes metalliclila, stjärnprydda box. Den innehåller Définicils mascaran, kajalpennan Le Crayon Khôl i miniformat och 30ml Bi-Facil ögonmakeupremover (den bästa removern jag testat hittills). 235k får man ge för detta kit, vilket är ordinarie pris för endast mascaran i vanliga fall. Perfekt!

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hurra för julboxarna! Tror jag skrev det tidigare, men jag förstår inte varför julboxarna är så underskattade. Många tycker att de är tacky, jag tycker de är praktiska!

2:00 em  
Anonymous Anonym said...

Gratulerer! :) Selv kjøpte jeg en sånn Lancome-boks i fjor ved juletider. Definicils-mascaraen er fin som hverdags-mascara. (Til fest foretrekker jeg Lancome "Hypnose").

2:06 em  
Anonymous Anonym said...

Hurra :D Julboxar!

3:36 em  
Anonymous Anonym said...

Jag älskar de där boxarna. Är helt tokig i fina presentförpackningar. Tack för tipset. Tror att jag också slår till på en Lancôme med ett så förmånligt pris.

5:25 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt! :D Kicks medlemstidning brukar ges ut till alla någon gång runt jul. Den brukar vara fullspäckad med boxar att önska sig!

6:09 em  
Anonymous Anonym said...

Jag älskar såna paket där man får småförpackningar med till bra pris! Även bonuserbjudanden typ köp 2 produkter få ett litet kit på köpet. Det har resulterat i ett badrum fullt av små söta tuber & burkar... ;)

6:42 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, tack för tipset! Låter som huvudet på spiket vad jag behöver just nu (inte minst Bi-facil som jag också älskar!). Définicils har jag dock inte testat, hur är den i jämförelse med t ex Hypnôse.. dvs tjockare borste, mer lösögonfransareffekt..? Ja, du fattar.

6:54 em  
Anonymous Anonym said...

Emmy: Jag tycker likadant! allt som följer med är bara bonus!
Lipgloss: Har du provat Elizabeth Arden´s mascaror? Inte jag, men jag fick ett kit av svärmor med mascara och ögoncreme... ska bli spännande att se.
Annars är jag ett troget Lancome-fan när det gäller mascara, men i år ska jag köpa Diors paket med Dior show och läppglanset!
Man kan ju aldrig ha för många läppglans! haha... min kompis räknade glansen i min väska igår kväll och fick det till 7 st! Varav två är Lancome Juicy tubes och tre är maybelline shinyliscious, ett Too faced och ett Freeze! galet.. haha jag är en missbrukare!

6:56 em  
Blogger helena said...

bjooti: näe det måste vara dumt folk som tycker de är tacky :) jag tycker det enbart är smart!

anonym: ja de där boxarna är toppen, jag lägger gärna en bra slant på en bra mascara, men tycker man det är dyrt så är det ju verkligen nu till jul som man ska passa på.

thiiri: bra erbjudande!

hannah: hurra!

maria: ja man får ju passa på

k: ja då är det ju bara att kryssa för vilka man ska ha och sen lägga tidningen väl synlig :)

emmy: ja det är toppen, man får ju tillfälle att testa produkter man annars kanske inte hade köpt

ellinor: definicils är förlängande och separerande, medan hypnose mer bygger volym. Definicils har en lång smal borse som smalnar av i toppen.

caroline: jag tror inte jag har testa nån från elizabeth arden, du får avlägga rapport sen :)

7:08 em  
Anonymous Anonym said...

Småflaskor och burkar lär ju bli ännu mer populära nu med de nya flygreglerna... Kan vi ju känna att det faktiskt ÄR nödvändigt med små förpackningar för då kan man ju faktiskt ta med sig dom i handbagaget! ;)

7:51 em  
Anonymous Anonym said...

Yes, jag önskar mig Définicils setet. Frågan är bara, är mascaran bra? Har du testat?

8:37 em  
Anonymous Anonym said...

jag ska minsann inhandla ett diorset till mig själv, bara för att undersöka huruvida diorshow är bättre än mina favvismascaror från Lancôme... just nu kör jag på Hypnôse, men tänkte ge den där kletiga, nya mascaran ett försök lite senare... fast jag shoppar på strawberrynet.com och där kostar mascarorna runt 170:- istället för drygt 230:-... =)

8:44 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för svaret! Jag gillar Hypnôse men nu låter det faktiskt som om denna skulle passa mig bättre. Så finns det ju L'Extreme också som jag inte heller testat men det får kanske bli denna först då - nu med julboxen och allt!

11:54 em  
Blogger helena said...

majiiika: fantastiskt! ännu fler anledningar till att shoppa på sig sånt här då :)

moa: japp, jag gillar den skarpt. Förlänger och separerar fransarna, bra med svärta och den sitter kanon.

antira: jag är också såndär, har egentligen favoriter men det är så himla svårt att vara trogen. Kanske, kanske finns det nån som är bättre :)

ellinor: om jag ska vara helt ärlig så är nog Léxtreme mest en upphottning av definicils som är deras gamla klassiker. Mellan dessa två är det knappast någon skillnad tycker jag.

sandra: stämmer faktiskt, jag såg allt att det står sandra på dem.

6:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home