söndag, juni 05, 2005

Nytt favorit gloss



"Amber Bronze" från Estée Lauder är mitt favoritgloss i sommar. Ett lätt honungsfärgat, genomskinligt läppglans med spf 15. Glosset innehåller ett lite bronzigt skimmer, så det passar jättebra i sommar på ett helt osminkat ansikte eller tillsammans med lite brända, jordiga toner.
I vanliga fall är Juicy Tubes min favorit, men på stranden vill jag inte ha ett så "klistrigt" läppglans.
Det här är mer läppbalsam än "lack" och känns mer vårdande och naturligt. Glittret i glosset är mest skimmer och stör inte särskilt på läpparna som mer kornigt glitter kan göra.

LipGloss Bitch ger betyget: 4

Aningens mer färg hade inte skadat. Toppen på tuben är helt rundad, vilket alltid försvårar ett precist resultat. Men det är å andra sidan inte så viktigt när glosset inte är särskilt färgrikt. I övrigt är jag supernöjd!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag skulle kolla på det idag, men de hade inte Estée Lauder på Kicks i mitt köpcentrum. Får åka in till stan istället. Det blev en Juicy Tube istället - Je vous aime, blek rosa/aprikos.

Jag kikade lite på Lancome Star Bronze-glosset men det var väldigt glittrigt

4:59 em  
Blogger helena said...

Juicy tubes funkar alltid! Som jag tjatar om det borde jag snart få ett litet sponsringspaket på posten, faktiskt... :)

6:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home