torsdag, augusti 04, 2005

Skugga för brynen

Tog till mig tipset från Anna om att använda vanlig ögonskugga till brynen.
Äger ingen matt brun skugga, så det fick bli lite shopping. Hittade Maybellines Duo, nr 60 ocher. Har sällan skådat en tråkigare förpackning, men för 70kr ska man kanske inte vänta sig mer.
Den bruna färgen är perfekt för mina bryn. Det gör dem inte direkt mörkare, men jämnare och lite varmare i tonen. Jag blandar i lite av den ljusare och använder det på den smalare delen av brynen. Det blir riktigt bra och håller hela dagen.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo.. en lite snyggare förpackning borde man faktiskt kunna kräva. När ska de begripa att förpackningen faktiskt betyder mycket? Produkten behöver ju inte vara svindyr, men lite lyxkänsla skadar aldrig.

6:59 em  
Blogger helena said...

Jag älskar ju fina förpackningar. Det är viktigt med mervärdet. Men jag kan bortse från det när det gäller budgetvaror.
Det som verkligen stör mig är dyrare grejer som ser billiga och trista ut.

8:56 em  
Anonymous Anonym said...

Vad bra! Jag tycker nog att det sitter tillräckligt bra också!

9:10 em  
Anonymous Anonym said...

Ja. Men jag kan tycka att även budgetprodukterna skulle kunna ha snygga förpackningar. Så man slipper den där budgetkänslan. (Men men. Innehållet som räknas kanske.) :)

4:42 fm  
Blogger helena said...

jo, snyggare skulle de ju faktiskt kunna vara. Svart hade varit bättre.

10:07 fm  
Anonymous Anonym said...

ett annat tips till nästa gång är make up stores "tri brow color" den är oslagbar oavsett om du bara vill jämna ut eller få mörkare ögonbryn. den består av två olika bruna nyanser och en svart, sen kan man själv blanda efter behag. dessutom får du en snygg förpackning =).

5:53 em  
Blogger helena said...

cissi; jag fick det tipset av en del. Men jag har ju inte MUS här hemma.

6:42 em  
Anonymous Anonym said...

Ögonskugga till brynen är ju perfekt, jag kan definitivt inte använda penna, min bryn är så ljusa och oskarpa. Har en matt, brun från Clinique som är kanonbra (har den inte i närheten nu så jag vet inte vad det är för nr).

6:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home