torsdag, september 01, 2005

I love Lumene

Nu ska här lovebombas!
Jag har inte varit särskilt förtjust i deras skuggor, det är antagligen anledningen till att jag dragit mig för att köpa annat ur Lumenes sortiment. Men nu har jag hittat grejer som bara måste testas.
För att kunna bli ett budgetfynd ska produkten ha ett pris som gör att man tänker att det inte spelar så stor roll om den inte är bra. Man testar och gillar man den inte så ska det inte göra så ont att slänga den.
Tidigare har det konstaterats att Lumenes ögonmakeup bas är ett solklart budgetfynd. En bra produkt som är både billig och dryg.
Om ni har följt min blogg så vet ni att jag tjatat en del om mina ögonbryn. Jag är skeptisk till ögonbrynspenna för det ser så hårt ut på mig. Jag kör med skugga istället. Problemet med det är att jag gärna vill forma och fixa dem lite. Med vanlig ofärgad brynmascara blir brynen rätt stela. För min del blir det alltså antingen form eller färg. När jag var i Gbg och shoppade nu senast fick jag tillfälle att testa Lumenes Eyebrow control, ett fixerande ögonbrynsvax.
Superbra! En ljusbrun brynmascara som ger alldeles lagom med färg och fixar en snygg form utan att ge stela strån. Priset ligger på 70kr, alltså är det ett budgetfynd! Ni måste bara testa det här.

Min ursprungliga plan var att köpa MACs nya primer för ansiktet. Testade lite på handen och tyckte nog att den jämnade ut rätt bra. Men den var glittrig. När jag frågade om de hade en helt neutral fick jag till svar att det inte var glitter utan skimmer. Och det skulle ändå inte synas under foundation.
Njae, inget för mig. Jag använder sällan foundation täckande i hela ansiktet, och vill jag glittra eller skimra så vill jag lägga till det själv, ö v e r mitt underlag.
Men så hittade jag tuben Beauty Base från Lumene. Den kostade 90kr, absolut värt att testa tänkte jag. Och jag gillar den. Nu ska jag i ärlighetens namn säga att jag inte har testat primer för ansiktet tidigare, så jag har egentligen inget att jämföra med. Men den här ger en len och jämn bas att lägga foundation på, den förlänger också underlagets hållbarhet.
Slutsats: I love Lumene!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

oj - ögonbrynsgrejen måste jag testa - jag älskar också makeup-basen

så himla bra - och billigt - det är knappt man tror på det! Man kanske ska byta från Lancome till Lumene - vi kan hota med det iallafall...

12:59 em  
Blogger helena said...

Vi måste göra nåt åt det här med lancome sara. Ska försöka leta reda på nån mailadress.

Ska jag hota med byte till lumene tycker du ;)

1:20 em  
Anonymous Anonym said...

Måste ju bara fråga.. vilken av MAC's foundations blev det? Testade du Studio Fix som blev så hyllad bland kommentarerna? Min börjar sina och eftersom jag lärt mig att inte vara alltför trogen en och samma produkt i all evighet vill jag gärna sondera terrängen.

5:37 em  
Blogger helena said...

Flytande select spf 15 foundation blev det. Testade inget annat än den och primern.

5:42 em  
Anonymous Anonym said...

Har alltid varit intresserad av ögonbrynssminket därifrån. Kollade på den senast häromdagen =) Men passar den på någon med mörkare bryn tro? Ska allt köpa båda primerprodukterna =) Tack för tipset. Jag älskar Lumenes rouge nr 2 charming blush. Sitter hela dagen (iaf på mig) och har en fin färg.

6:42 em  
Blogger helena said...

Jag tror det funkar för de flesta bryn faktiskt. Brynen får en jämnare färg och man kan fixa en snygg form. Vill man ha mer "målade" bryn så ska man nog köra med penna.
Jag är verkligen supernöjd. Och till det priset. Inbland blir det verkligen en fullträff :)

7:00 em  
Anonymous Anonym said...

nån som vet var man kan hitta lumene-grejor i snoppholm? det finns inte i västermalmsgallerian tex?

10:56 fm  
Blogger helena said...

kris: finns på åhléns och kicks iallafall.

5:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home