torsdag, september 01, 2005

Shoppingtrippen

Shoppingtrippen till Gbg resulterade i:
Foundation från MAC. Är inte supernöjd med servicen den här gången, men jag fick iaf tag på helt rätt nyans för mig. Hade egentligen tänkt mig en från Lancômes Colour Id, men jag hamnade mittemellan två nyanser och ingen kändes helt ok.
Concealerhjulet från Makeup Store. Ännu sämre service där, trötta expediter är så trist. Concealern är jag ganska nöjd med. Efter lite övning så har jag lyckats blanda ihop rätt nyanser. Jag tycker att den är aningen för kakig, så jag vill inte ha den under ögonen. Men den täcker röda näsvingar och små kvisslor och liknande superbra.
Coconut and almond smoothie från Lush. Den luktar verkligen inte så härligt som jag hade tänkt mig. Och den är inte särskilt skön som duschkräm heller. Den är för fet, känner mig inte riktigt ren efter. Så det var en liten besvikelse.
I övrigt blev det lite pynt från Indiska, smarrigt te, böcker från Pocketshop och en resultatlös jakt på en kappa.
Jag köpte på mig lite grejer från Lumene också. Men de ska jag lovebomba i ett annat inlägg. Då ska jag också berätta varför jag inte köpte MACs nya primer.

4 Comments:

Blogger piggekotte said...

På MakeUpStore har de en liten tub med någon slags silicon eller liknande som man kan "blanda ut" bl.a deras concealer så att den blir tunnare (bra till ögonpartierna), eller också kan man blanda lite med en puderögonskugga för att få den till en cremeögonskugga.

11:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag blandar ut den med den ansiktskräm jag använder ft. Oavsett var jag har den någonstans. den röda, lite beige och lite ögon/ansiktskräm - sen kan man dölja vilka mörka ringar under ögonen som helst. Missa inte det - det är ju det den är bäst på! :)

11:49 fm  
Blogger helena said...

jodå, jag har testat med att blanda ut den. Men jag är väl helt obotligt kär i min concealer från YSL, så inget annat duger under ögonen. Den funkar perfekt för att dölja det jag behöver dölja där.
Men den är inte lika bra i resten av ansiktet. Så jag kommer ha massa nytta av hjulet, och dess möjligheter att anpassa nyansen perfekt, ändå.

12:09 em  
Blogger helena said...

ja, det stämmer. Men jag har alltid fått bra service där innan.

12:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home