lördag, december 10, 2005

På tork

Väntar på att nagellack och bodylotion ska torka. Det är helt värdelöst med bodylotion som inte går in i huden snabbt och ordentligt. När jag vill ha något fetare som känns mer vårdande så kör jag fenuril eller nåt kroppsmör. Nu testade jag apotekets Oliva för första gången. Den är lätt och smidig att smörja in, men nu har jag som en hinna över armar och ben. Inte kul. Men jag ska ge den nån chans till innan dom faller, den luktar åtminstone väldigt gott.

I högtalarna: Soul Coughing - Unmarked helicopters

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja fy för krämer överhuvudtaget som inte torkar in, som lägger sig som en hinna, gör den verkligen någon skillnad då undrar man? Du får gärna återkomma med effekten senare =)

4:56 em  
Anonymous Anonym said...

jag har provat Vaseline Intesive Care - bodylotion för extra torr hud. Den är tjock som Fenuril och jätteskön att smörja in - och man kan klä på sig efter bara fem-tio minuter!

Huden blir mjuk och len, tyvärr rätt liten flaska och ganska dyr.

5:03 em  
Anonymous Anonym said...

decléors sprayflaska smälter in i huden jättefort men den är ju rätt dyr också, fast fruktansvärt bra.
älskar verkligen din blogg, den är helt fantastisk. har läst den länge men inte kommenterat eftersom det känns meningslöst att kommentera när man inte har en egen blogg att länka till. men nu har jag det :)
kram, Hanna

5:39 em  
Blogger helena said...

sara: jag använde den alltid förr, den hade så god speciell doft då minns jag.

hanna: klart man få kommentera även om man inte har egen blog, åsikter kan man ha ändå :)
Jag har också testat decléors, vann den en gång, men den är som sagt dyr. Men lyxig!

10:57 fm  
Blogger Karolina Lassbo said...

Ja det är ett himla väntande ibland! Naggellack och brun-utan-sol är mina värsta väntetider. Man blir ju så begränsad i vad man kan göra. Helt handikappad!

5:29 em  
Anonymous Anonym said...

Om du ändå är på apoteket, prova CCS kroppslotion. Går in snabbt och funkar på min snustorra hud, även om man ibland får smörja två ggr. Ny snygg förpackning och ny doft på den parfymerade varianten (tack och lov).

10:05 em  
Blogger helena said...

oliva är nog från ccs tror jag.

12:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Oliva är från CCS men de har en annan lotion (som funnits länge) med karbamid i, samma fuktbindare som i Fenuril. Titta efter en blå pumpflaska med en sjöstjärna på. Överhuvudtaget är deras krämer m karbamid de bästa för mig som blir supertorr och kliig på vintern. Är även storkonsument av handkrämen och fotsalvan.

11:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home