onsdag, december 07, 2005

Philosophy - A few good men

Det verkar som om HqHair har sålt slut på A few good men - seten. Skriv gärna en kommentar ifall ni har sett dem i någon annan webshop (tror man kan beställa direkt från Philosophys hemsida också). Det skulle också vara intressant att få veta vad de kostar i butik i Stockholm. Någon som vet?
Philosophy har en serie produkter som kallas The Gingerbread Man, The Icecream man och The Muffin man. I en söt väska får man en duschkräm, en kroppskräm och ett läppbalsam. Kan man, som jag, inte välja vilken gubbe man vill ha så kan man köpa ett set med de tre läppbalsamen medan man funderar.
Pepparkaksgubben doftar och smakar nån kombination av pepparkakor och gräddkola. Den här blev min absoluta favorit. Muffinsgubben doftar och smakar sockerkakssmet med citron. Jag har aldrig tyckt att det är så jättegott med den smeten, men gillar man det så kommer man älska den här. Glassgubben doftar och smakar inte glass utan tuggummi. En såndär klassisk rosa tuggummismak, hur härlig som helst. Smakar glass overthere så?
Konsistensen är tjock och bra, känns som ett mellanting mellan gloss och balsam. Man får det bästa av två världar, ett riktigt lackigt glans som vårdar och inte känns uttorkande. Hållbarheten är dessutom super, och smaken/doften sitter i hela tiden.

LipGloss Bitch ger betyget: 5

Jag blev helt såld på de här finfina gubbarna. Det är ren lycka att sätta dem på läpparna!

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mmmm...vill också ha, hur snabb var leveransen från Hqhair?

5:55 em  
Blogger helena said...

det tog en vecka.

6:02 em  
Anonymous Anonym said...

Mmmm... De verkar ju fantastiska, vill ha! Hoppas de kommer in igen. Btw, har du ngn erfarenhet av att beställa från Lookfantastic; leveranstid el. ngt annat värt att tänka på? Tänkte beställa lite Dermalogica :)

6:40 em  
Blogger helena said...

jag har inte beställt nåt från lookfantastic, så jag har ingen koll på det.
Någon annan som vet?

6:53 em  
Blogger Alison said...

Vad jag vet kan man inte beställa från Philosophy.com - eller har jag helt enkelt fattat fel? Kolllade deras shipping policy och den verkade bara gälla för USA, Canada och Alaska. Men jag kan ha missat något.

7:51 em  
Blogger helena said...

Nånstans på sidan såg jag att det stod att de skickade internationellt och att frakten räknas ut i kassan, men de skickar inte vissa produkter som t ex parfymer med alkohol i. Men nu när jag skulle kolla igen så hittar jag inget om detta.
Sånt orkar man inte med, får vänta tills HqHair fått in nytt helt enkelt :)

8:08 em  
Anonymous Anonym said...

Svar till Millan.. LookFantastic är just FANTASTISKA, levererade till både mig och pojkvännen på 3-4 dagar i båda fallen och allt var så smidigt så! Rekommenderas!

9:17 em  
Anonymous Anonym said...

joliana: när jag har beställt från hqhair har leveransen bara tagit 3 dgr. Men en vecka är ju inte så dåligt det heller.

10:12 em  
Anonymous Anonym said...

Tack, Ellinor! Ska genast skicka iväg beställningen! :)

10:15 em  
Anonymous Anonym said...

annars så skickar philosophy visst till sverige, men man får betala minst 40 dollar för det. och a few good men-setet är slut där också...

8:45 fm  
Anonymous Anonym said...

De lät spännande, måste nog testas :)

9:56 fm  
Blogger helena said...

sandra: snart e du fast ;)
nej, men vad bra. Då är det väl verkligen en produkt som "alla" kommer gilla.

11:34 fm  
Anonymous Anonym said...

philosophy - a few good men.
Ja, jag vill ha det setet. Fan, varför ska det vara slut för? Gingerbread verkar jättemysigt.

5:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home