söndag, december 11, 2005

Inte att rekommendera

I maj skrev jag ner en hårborttagningsgel från Veet. Igår såg jag den där flaskan på hyllan och bestämde mig tyvärr för att använda den. Det gick såklart precis som jag borde insett att det skulle gå. Benen blev alldels rödnoppiga och det sved som tusan. En slö rakhyvel är nog att föredra jämfört med detta.
Mitt andra riktigt osmarta val inför festligheterna var att ta på mig ett par nätstrumpor. Tänk er nu ett par riviga nätstrumpor mot huden man just Veetat.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har provat sånt skit men spolade bort krämen innan den ens hade börjat verka för det gjorde verkligen ONT! Ajajaj.

2:33 em  
Anonymous Anonym said...

Ooh, var superförsiktig. Jag har fåt permanenta hudförändringar av just Veet hårborttagninskräm. Jag hade använt den 5-6 gånger innan och har aldrig fått ont eller irriterad hud. Och med rejält tilltagna mellanrum, kanske 1 månad. En gång fick jag plötsligt massor med rödbruna prickar och de går inte bort. Det är något år sedan nu och jag får dras med de fula prickarna för alltid.

5:34 em  
Anonymous Anonym said...

oj, jag håller inte alls med... har använt veetkräm i flera år och just gelén sen den lanserades. tycker den funkat skitbra? sprayen var däremot en flopp.

9:41 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har också provat Veet hårborttagningskräm en gång - och jag kommer inte göra det igen.

Innan jag använde den gjorde jag ett "allergitest" men en liten klick vid armvecket - ingen reaktion, alltså skulle det vara lugnt att använda. Men när jag gjorde det sved krämen och jag tog bort den tidigare än man skulle, trots det blev jag röd och sårig. Urk!

4:29 em  
Blogger annalin said...

Jag har använt den som ser ut som som gel men som blir skum direkt. Jag fick hårda sårskorpor på benen som sved som f*n. Och jag har aldrig allergireagerat på någotförut!!! varning från mig också!

12:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har testat både Veet's hårborttagningskräm och skum. Båda gav mig utslag som vara 1-2 veckor och jag fick smörja rikligt med kortisonsalva.
Skummet var värst. Det svet och brände som eld! En kompis fick sitt golv missfärgat och lite frätt av den...

10:30 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, vad bra! Då vet man att man ska hålla sig undan, har länge varit på g att prova veet men nu skippar jag det och fortsätter trada med hyvel.

10:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Hmm.. jag som har känslig hud använder bara weet.
Tycker den är kanon bra!
Där ser man.

12:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home