fredag, december 09, 2005

Sammanfattning

En liten sammanfattning på undersökningen kan väl vara på sin plats.
Av de 167 som svarade är 163 kvinnor och 3 män, 1 är osäker eller missade just den frågan.
19% är i åldern 15-20, 26% är 20-25, 28% är 25-30, 13% är 30-35.
De allra flesta (66%) har hittat hit via länk från en annan blog, 12% via aftonbladet.se.
Ungefär hälften av er kikar in här varje dag.
Det som är mest populärt att läsa om är: tips om produkter, personliga favoriter och recensioner.
Minst populärt är kändisar.
42% av de som har svarat har en egen blog.
Här finns all statistik.

Det som förvånade mig mest är att mer än hälften inte har en egen blog och att så pass många var i åldern 15-20.
Jag har fått en hel del bra tips och idéer också. En del av dem har jag skrivit lite om tidigare. Här kommer ett par andra.
Någon vill att jag skriver om musik - Hm, duger det med att jag redovisar vilka plattor jag festmejkar mig till?
Kändisars favvoprodukter - Det blir svårt, men jag ska försöka snoka reda på nåt. Hoppas det duger med helt fräckt snodd tredjehandsinformation :)
RSS-flödet funkar inte - Det kan kanske bero på att jag har bloggen på mitt webhotell istället för på bloggers server? Vet knappt vad det är och har ingen aning om hur jag fixar det, tyvärr.
Fler budgetprodukter - Ska bli! Jag har en tanke om att jag ska försöka tipsa om budgetalternativen till de dyrare produkter jag skriver om.
Snyggare bloglayout - Jag som var så nöjd med att jag lyckades pilla texten rosa. Om någon snäll själ har tid över till att hjälpa mig med en ny layout så byter jag gärna till något snyggare och glossigare.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

;am tillhör alltså inte majoritetsgruppen av de som läser här ;)

6:11 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker inte du ska ändra layouten. Den är snygg, ren och lättläst!

9:24 em  
Anonymous Anonym said...

Själv är jag under 15, och din blogg är välbesökt av mig ;) Jag läser ofta dina recensioner, och nu saknar jag en recension av Diorkiss *s* Går det att önska? ;)

Fortsätt som du gör, du har en toppenbra blogg!

9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Var jag den enda i kategorin över 35? Eller var vi så få som svarade så att det inte blev nån statestik... =)

11:36 em  
Blogger helena said...

scarlet: Det har aldrig blivit av att jag har köpt nåt. Har kollat in färgerna då och då, men alltid valt andra läppglans. Testar jag framöver så blir det en recension :)

anci: nejdå, följ länken så ser du. Jag skrev ut de åldersgrupper med flest läsare bara.

11:37 em  
Anonymous Anonym said...

Bra att du funderar på att testa även budgetalternativ. De som ofta köper dyrare alternativ brukar också köpa de "vanliga" märkena. Och så finns det de som jag som inte har så mycket pengar just nu och inte kan köpa de härliga, men dyra produkterna.

Så, tack!

12:58 em  
Blogger helena said...

Jag ger ofta budgettips så det är bara att hålla ögonen öppna. Budgetfynd är lovely :)
Det jag funderar på nu är om jag när jag t ex skriver om en kollektion från ett dyrare märke, i samma inlägg ska tipsa om ett budgetmärke som kör samma färgkombination eller liknande.

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

Ny layout tycker jag inte behövs...
Däremot en massa festmakeup tips och bilder inför jul och nyår :)

1:42 em  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Jag är också över 35! Kan dessutom berätta om Diorkiss: Skönt gloss som sitter bra. Olika färger smakar och doftar olika. Se dock upp för de färger som innehåller glitterkorn - inte skönt på läpparna, dock är det fint till fest om man står ut med kornen! Jag har provat fem olika färger för det fanns ett kit med fem mindre tuber på flygplatsen som jag köpte. Jag ger betyg 4.
:-)
Katarina

9:20 fm  
Blogger helena said...

Det verkar vara rätt rejäla glitterkorn i en del. Jag gillar inte det. Ska det skimra så får det vara finmalt. Men en del av Diorkiss färgerna är alltså helt utan?

11:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, bara ett av de fem glossen i förpackningen innehöll glitterkorn. Det var ett vitt skimrande gloss som doftar och smakar vanilj. Fast det är fint till fest, kan även användas som partyglitter på kinden eller så...
:-)
Katarina

8:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home