tisdag, december 06, 2005

Den nakna sanningen

Nu tjatar jag om enkäten, men jag har fått så bra tips och vill gärna ha fler.
En del av er skriver att det ska vara "före och efter" bilder när jag testar produkter eller visar en mejk. Det är mycket mindre roligt att ta bilder på ett omejkat ansikte än ett välmejkat öga kan jag säga. But here it goes.
Före och efter dagens mejk.

Den nakna sanningen var det ja. Så här ser jag ut på morgonen.

Här har jag använt Moisture sheer tint från Clinique för att jämna till hudtonen lite, perfekt till vardags när man kanske inte vill ha ett så täckande resultat. Concealer från YSL under ögonen och runt näsvingarna.
På kinderna har jag en krämrouge från Avon och på läpparna har jag Mouthwatering lipgloss från Victorias secret. Ögonbrynen har formats till lite med ögonbrynsfixen från Lumene.

En ljus skugga från IsaDora har lagts som bas. En skimrigt brun skugga från MAC ligger i globlinjen och lite under ögat i ytterkant. Samma skugga har suddats ut i en triangel. Som highlighter har jag MACs nylon. Mascaran är Estée Lauders MagnaScopic såklart.

20 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snyggt! Har länge varit sugen på YSL concealer, är det touche eclat du har? Isf, är den så bra som många säger? Alla märken verkar ha en motsvarighet så jag har lite beslutsångest...

Och tack för en jättebra blogg! Tycker att den är jättekul att läsa!

Hälsn. Catarina

3:51 em  
Blogger helena said...

Tack, kul att du gillar min blog :)
Ja, det är touche eclat. Den är min favorit. Men det händer att jag hör lite här o där att en del får utslag av den. Så testa innan köp!

4:10 em  
Anonymous Anonym said...

Touche eclat = utslag!!! =)

Jättekul med såna här bilder, mer sånt!!!

4:38 em  
Blogger helena said...

japp, efter din "nit" är det säkrast att informera om att den inte passar alla. Se, det förde nåt gott med sig ;)

4:43 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipset om Clinique! Ibland vill jag bara ha nåt´som bara täcker lite men med lite lyster... Förslag?
Ps.Gillar dina före/efter bilder Ds.

6:22 em  
Blogger helena said...

Känner mig minsann lite modig som la ut det där :)
Det finns ganska många skira foundations med lyster i, de funkar inte på mig med blandhy dock. Så jag kan inte rekommendera nån särskild.
Själv ska jag testa en kräm med lite skimmer i från Lumene som verkar bra. Den ska man kunna använda för sig som highlighter eller blanda i sin vanliga foundation. Mer om den när jag testat!

6:30 em  
Anonymous Anonym said...

Din sminkning är verkligen jättefräsch! Jag tycker att det är så svårt att få till det där att inte se uppenbart sminkad ut men ändå fräsch som en nyponros (vilket iaf inte jag gör utan lite smink). Snyggt!

7:05 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att den bästa är Diorflash, har länge haft ysl´s men provade diors nyligen, den är verkligen att rekommendera!

http://joliana.blogg.se/

7:54 em  
Anonymous Anonym said...

Man MÅSTE skriva exakt vilka skuggor man använder ju, nr eller namn ;)

8:15 em  
Blogger helena said...

lillis: tack :)
som du ser så ser jag inte heller ut som en nyponros utan mejk. Moisture sheer tint är verkligen super om man vill jämna till hudtonen lite men inte ha ett täckande resultat, testa den.

catarina: ja, det måste man!
den ljusa basen kommer från isadoras trippelskugga nr 83 antique jewels, den mörka skuggan är från MAC, etiketten är sliten men jag vill minnas att den heter nåt så enkelt som "brown". Highlighter är MACS "nylon".

8:37 em  
Anonymous Anonym said...

Snygg och lagom makeup :)

11:33 em  
Anonymous Anonym said...

WOW!!! Det blev jättesnyggt. Nu måste jag verkligen gå på en sminkkurs så att jag också lär mig.

9:51 fm  
Anonymous Anonym said...

Jättefint och superkul med före och efter-bild. Du ser inte alls hemsk ut utan smink, men man ser en tydlig skillnad utan att du för den delen ser speciellt sminkad ut.

Hade funderat på den mascaran, men på ögonbilden ser det ut som att den klumpat ihop ögonfransarna lite. Är det bara som det ser ut på bilden? På stora bilden ser det inte alls ut så.

1:44 em  
Blogger helena said...

hanna: den är en riktig "fläska på" mascara, men jag har aldrig uppfattat den som klumpig, så det är nog bilden som inte gör den rättvisa.

1:59 em  
Anonymous Anonym said...

"fläska på" mascara är rätta sortens mascara :)

4:23 em  
Anonymous Anonym said...

Jättebra. Då blir det nog en sån. Har varit jättenöjd med allt du hittills tipsat om och som jag köpt.

8:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Vågar man fråga hur gammal du är?
Kan vara bra att veta eftersom krämer ofta är anpassade efter ålder, därav frågan.

1:50 em  
Blogger helena said...

Klart man får fråga det, jag är 28.

1:57 em  
Anonymous Anonym said...

Kommer du ihåg vad Moisture sheer tint kostar?

5:34 em  
Blogger helena said...

Jag är lite osäker, men det var under 300 iaf.

5:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home