onsdag, december 28, 2005

Eyeko´s Fat Balm från blush


Onsdagen den 21 dec beställde jag Eyeko´s Fat Balm från Blush. På fredagen dök den upp hemma hos mig. Att lyckas med två dagars leveranstid precis innan jul är inte dåligt.
Det var väldigt smidigt att beställa från Blush. Jag betalade direkt med kortet men man kan också få varorna skickade mot faktura. Då tas en extra avgift på 20kr ut.
Jag beställde Eyeko´s Fat Balm i färgen Strawberry. Den beskrivs på sidan som en färg som enbart förbättrar din naturliga läppfärg. Jag tycker nog att den ger lite mer färg en så. Den drar lite åt vinrött, men väldigt skirt så man behöver inte oroa sig för att det ska bli för mycket. Jag är väldigt nöjd med nyansen och mängden färg den ger.
Konsistensen är riktigt skön. Ett problem som många färgade läppbalsam har är att de känns uttorkande efter ett tag. Läpparna är torra men färgpigmenten sitter kvar som berget. Men Fat Balm funkar inte så. Färgen försvinner i takt med balsameffekten. Bra!
Den luktar väldigt gott också, jag får associationer till lakritsvarianten av dumlekolorna.
Fat Balm kan även användas som krämrouge. Jag gillar multiprodukter, det är praktiskt, men jag låter nog mitt hålla sig till läpparna.
Jag tror att det här är en produkt som även kan passa de som inte gillar att ha nåt annat än försvarets hudsalva på läpparna. Inget kladd och bara lagom med färg.
LipGloss Bitch har fått en ny favorit att lägga till samlingen. Nu vill jag ha Minty och Raspberry också :)

26 Comments:

Anonymous Anonym said...

oh my - vilken söt förpackning - måste genast beställa ett till mig själv!!! börjar tröttna på ardenkrämen nu ;)

9:13 em  
Anonymous Anonym said...

kunde inte behärska mig - beställde två ;)

9:28 em  
Blogger helena said...

Visst är de söta :)

10:30 em  
Blogger schmut said...

jag blev faktiskt lite sugen på dem när jag såg dem i din blogg. barnsliga förpackningar och med multi-funktion är alltid en vinnare

10:40 em  
Anonymous Anonym said...

Jag köpte en concealer från Dior,det är den nya diorsculpt.När jag skulle öppna den fastnade den lilla applikatorn i själva tuben.Jag vill verkligen inte stå och tjafsa med någon expedit,hur jag har öppnat den,om jag har varit oförsiktig, eller vad som helst.Jag hann ju inte ens använda skräpet.Hur gör du/ni när ni byter eller klagar.Att byta smink är ju på nåt sätt svårare verkar det som.Det kan vara intressant att höra vad andra tycker.Jag vet att lipglossbitchen själv fick prova hela affären i princip,när hon ville byta ett lipgloss som luktade härsket.

10:52 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipset om blush! Har beställt läppbalsamet nu, raspberry plus ett krämrogue =)

11:25 em  
Blogger helena said...

anonym: Gå tillbaka med den bara. Förutsätt att de professionellt kommer att byta ut den mot en ny, utan en massa konstiga frågor. Jag vill verkligen tro att det rörde sig om ett undantag när jag hade problem med att reklammera läppglanset, och att har man bara ett trevligt sätt så ska det absolut inte vara något problem.

Schmut: Jag är också en sucker för rosa och mulliga förpackningar. Bara det inte är i stil med hms snobbenfixering. Det går en hårfin gräns mellan gulligt och rent skräp.

11:26 em  
Blogger helena said...

karin: Ja, de har en hel del roliga produkter, och de verkar ha en plan för att ta in fler. Kul med svenska sajter som satsar.

11:28 em  
Anonymous Anonym said...

Den ser jättefin ut! Har du läpp-penna på bilden?

9:34 fm  
Anonymous Anonym said...

ser fint ut ju:) nu vill jag ha min med :) o de andra färgerna :)

11:15 fm  
Blogger helena said...

ingen läppenna, bara fat balmen

11:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan! Åh det verkar alldeles underbart ju.För er som bor i Göteborg finns det för en lite dyrare peng på Oasis högst uppe. ps.kolla gärna min blogg!

12:10 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag vill också ha! Gick in på sidan för att beställa men fick beslutsångest! Vill ju ha alla.. :) Fast då skulle det bli att man inte använde slut på någon av dem så det är nog bättre att ta en i taget.. :) Men vilken, det är frågan.. :)

/Anna

1:18 em  
Anonymous Anonym said...

Susanna: Oasis...var ligger det?

1:39 em  
Anonymous Anonym said...

Ååååh,,, supersöt förpackning och fint, naturligt resultat! HABEGÄR!!

7:07 em  
Anonymous Anonym said...

fin mun där på fotot!

8:41 em  
Blogger helena said...

tack :)

10:48 em  
Anonymous Anonym said...

finns på oasis på biblioteksgatan i stockholm också ;)

6:16 em  
Blogger Linda K said...

tack för tipset! Jag tillhör vanligtvis Lypsylens glada skara, så detta känns som lite färg på tillvaron :)

8:52 em  
Blogger Anna said...

Någon som har provat Minty? Lite sugen på den. Älskar verkligen såna här söta prylar som piggar upp i vardagen. Precis som Gingerbread man glosset.

12:12 em  
Blogger Petra said...

Blev en Raspberry för mig! Tänk vad bloggarna har genomslagskraft. Blev en ögonskugga ockå! :)

12:57 em  
Blogger helena said...

Hoppas nu bara att alla gillar den lika mkt som jag. Vill ju inte ha nån bloggläsar-mob efter mig sen ;)

1:05 em  
Anonymous Anonym said...

Det kanske vore något för mig då som bara använder försvarets hudsalva, can´t live without it! =)

8:41 em  
Anonymous Anonym said...

Måste bara fråga, är den större än ett vanligt lipsyl? Eller är den lika stor? :)

10:51 em  
Blogger helena said...

den är större i diameter, knubbigare liksom

12:07 fm  
Anonymous Anonym said...

anonymous - Dior hade fabrikationsfel på några av sina produkter. Jag jobbar med make och fick byta en del saker.
Minns ärligt talat inte om det gällde concealer det var bla Diorshow mascara.
Kan hur som helst vara en idé att hänvisa till deras fabrikationsfel. Affären SKA skicka tillbaka produkten om du inte är nöjd även om kassa-tanten inte håller med så får Dior avgöra.

12:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home