onsdag, januari 11, 2006

Vårplaner

I väntan på solen planerar jag min vårlook. Jag tror jag kommer att satsa på det fruktiga. Kalla pudriga pasteller är jag inte ett dugg sugen på just nu.
Det blir mycket rosa, antingen riktigt pastelligt jordgubbsglass rosa, eller rosa som drar åt varmare korall och aprikost. En rosa skugga på ögonen matchas med chokladbrun skugga/eyeliner och mascara.
I vår kan det verkligen vara smart att satsa på en multiprodukt, t ex ett fast rouge som är snyggt som ögonskugga också, eller en läpprodukt som funkar som krämrouge.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har länge funderat på en multiprodukt som man kan ha på både kinder och läppar som eyekos fat balm. Men jag får för mig att det är ohygieniskt och ger upphov till finnar. Man har ju en del bakterier på munnen är det så bra att smeta de på läpparna? Vad anser du? Nojar jag mig bara?

2:21 em  
Anonymous Anonym said...

jag tänker använda min korallskugga ifrån Biotherm.. kanske det blir någon ifrån Nouba också..

2:44 em  
Blogger helena said...

frida: ohygieniskt vet jag inte om det är, man rengör ju huden innan man sminkar sig. Men nåt man kan tänka på är att de multiprodukter som också passar till läpparna ofta är fetare än en vanlig krämrouge. Det kan ju kanske ge upphov till finnar om man är känslig.

2:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home