måndag, januari 09, 2006

Lite nytt blev det

Helt plötsligt blev jag kallad till en anställningsintervju idag (som alltid svårt att säga hur det gick). Så det blev inte den där seriösa shoppingen av nödvändigheter som jag hade tänkt mig.
Hittade iaf en flytande svart eyeliner från Loréal och en matt svart skugga från Lancômes nya serie Color Design. Valde mellan den och en från Clinique. Men expediten rekommenderade Lancômes för att svärtan var bättre och pigmentering i de här skuggorna är "outstanding". Och jag är som ni vet inte svår att sälja på Lancômes produkter.
På HM fick jag veta att de inte längre ska sälja Max Factors ögonskuggor. Märkligt, varför liksom.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

mäh, först saltvattenspray och nu detta.

6:03 em  
Blogger helena said...

Saltvattensprayen var ju iaf deras eget märke. Konstigt att bara plocka bort skuggorna från ett märke som man ändå tänker fortsätta sälja. Ögonskuggor är ju inte direkt någon konstig produkt som går upp o ner i populäritet.

7:06 em  
Blogger helena said...

elin: jag har inget MUS här i stan, så jag har lite dålig koll på deras rougefärger.
Du ska kanske satsa på ett rosa som drar åt aprikost. Om du gillar bronzing så kan väl ett rouge med skimmer i, gärna lite guldigt, vara nåt för dig.

11:20 em  
Blogger Alejandro Firpo said...

hoppas du satte intervjun!

tack för en bra blogg!

/Ale
www.alejandrofirpo.blogspot.com

11:37 em  
Blogger helena said...

Tack! Hoppas jag med :)

12:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Å, Helena, nu måste du hjälpa! Jag var också ute på sminkshopping igår och det gick så dåligt! Jag tror jag gick igenom Kicks hela lager av gloss och hittade inte ett enda som jag gick igång på. Det var bara konstiga färger, rinniga konsistenser eller skumma dofter. Ge mig dina bästa tips! (Just nu är jag ute efter nåt som är lite "blekt" och passar till jättemörka ögon, men alla förslag mottages med största tacksamhet!
/Mia

9:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag håller tummarna för att du får jobbet!

10:37 fm  
Blogger helena said...

mia: det verkar va lite utplockat på kicks, de väntar väl in vårfärgerna.
Kolla efter gloss med mer täckande färg, de är oftast fastare i konsistensen. Juicy tubes "pops-serie" t ex. Juicy tubes tycker jag är bäst överhuvudtaget, men då måste man ju gilla den där klistriga konsistensen.
Loréals glam shine har många fina ljusa som drar både åt rosa och beige. Men de hör nog till skaran med lite skum doft.
Max Factors silkgloss gillar jag jättemycket, de har mycket färg, bra konsistens och luktar kolasnören.
Kicks på A6 har lite annat sortiment än vad de har på stan så det kan vara värt att ta en sväng dit.

10:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Lovar du att inte sluta blogga även om du får jobb - jag är lite orolig för att du inte ska hinna med det då... fast såklart håller jag tummarna för dig!
:-)
Katarina

12:43 em  
Blogger helena said...

Jag trivs rätt bra m min blog, så jag håller nog på ett tag till.
Just det här jobbet är inte en heltidstjänst heller, så det ska nog hinnas med.

1:26 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipsen! Ja jag var och sniffade på Glam Shine - de var snygga (en del av dem)men luktade mysko. Får väl ta en tur till A6 (Gillar inte det Kickset bara, det är så ful interiör).
Lycka till med jobbet, hoppas du får det!
/Mia, som också börjar bli lite småtrött på arbetslösheten

2:13 em  
Anonymous Anonym said...

Make up store har ett rouge som heter Lush. Du tycker säkert det är för rosigt (det drar åt orange, men är väldigt intensiv färg) men jag lovar att det är superfint på brun hy. Och även på min bleka..

3:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home