fredag, februari 10, 2006

Essie Licorice

För några år sen hade jag kylskåpet fullt av lack i alla kulörter, men sen blev det modernt med skira ljusa färger och då blev det genast lite tråkigare. Men trenden med mörka nagellack som kom i höstas var som menad för mig.
Nu har jag testat Essies lack för första gången. Färgen Licorice är svart och supersnygg. Det kommer bli jättefint till vårens pudriga pasteller.
Jag grundade med underlack och avslutade med ett högblankt överlack. Färgen höll helt i fyra dagar, sen fick jag bättra på en flisa av den första nageln. Först dag sju tog jag bort det helt. Så jag är väldigt nöjd med hållbarheten.
Det första jag tänkte var att det såg så tunnt ut, här kommer jag att få sitta och måla hela kvällen. Men med lager två blev det helt täckande så det var inga problem. Att det är tunnt bidrar snarare till att det torkar lite snabbare.

LipGloss Bitch ger betyget: 5

Nu är jag nyfiken på Essies 3 i 1 produkt, och färgen Red Label.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej hej :) jag älskar den nya trenden med mörka nagellack.. men blir inte svart lite humm, för mörkt? kan du inte lägga upp en bild på dina målade naglar så man får se hur det ser ut, funderar på å köpa ett själv :)
mvh jessica

8:50 em  
Anonymous Anonym said...

halloj! vad använder du för under- och överlack? jag kör m mavalas (under, över och just nu las vegas - snygg mörktröd) men tycker att färgen nöts bort ganska snabbt tyvärr, redan efter 1 dag...

trevlig helg!

9:26 em  
Anonymous Anonym said...

Essie´s 3 i 1 lack är det bästa jag testat.
Rekommenderas!

9:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är ruskigt sugen på Essie, men jag har gått ned mig i OPI träsket. de är också helt underbara! Din blogg är superrolig att läsa, kul med tips om produkter. Keep up the good work!

9:54 em  
Blogger helena said...

jessica: svart är ju svart så mörkt blir det :) ska försöka få till en bild.

catarina: jag har också över- o underlack från mavala. Tycker de funkar bra, men man få absolut tänka på vad man använder naglarna till när man har mörka lack på sig.

jenny: ja det låter ju väldans praktiskt iaf :)

mia: kul att du gillar bloggen :) testa essie det är värt ett försök.

12:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home