lördag, februari 18, 2006

Dagen börjar riktigt bra

Lotta ringer...
- Sitter du ner?
- Ja
- Jag är helt exalterad
- Men säg då
- Vet du vad som ska öppna i gamla symaskinsbutiken?
- ???
- Det börjar på F...
- Fooo, frrråå, fiii
- och slutar på ACE!


7 Comments:

Anonymous Anonym said...

hurra!! Vi har en Face-butik, ärligt talat har jag bara varit där ett par gånger - fast jag vet att de har skitbra saker.

Handlar mer i MUS-butiken, men personalen här i stan är inte ens i närheten av den som finns på Åhlens City i Stockholm. Så jag åker hellre dit =)

11:59 fm  
Blogger helena said...

Jag har min favvo på en av Face butikerna i gbg, hon är skitbra. Blir alltid nöjd med färgerna hon rekommenderar.
Jag och kompisen diskuterade detta nu, hur viktigt det är att det är rätt person som har butiken.

1:19 em  
Anonymous Anonym said...

personalen på MUS i Åhlens City här i GBG tycker jag är så genuint otrevliga och nonchalanta att jag vägrar handla på MUS av ren princip.. FACE är tusen gånger bättre, och det i alla affärer i GBG!

1:50 em  
Anonymous Anonym said...

jag var på ett Face i sthlm häromdan o de som jobbade där var helt ointresserade av mig..Sen när man valt ngn ögonskugga så vill man ju att de ska va lite så där "åh den där är så fin o det här läppglanset passar så bra, ska du ha det med?" :) Det här var en sur kärring som gnällde till den unga tjejen om butiken,att hon inte hittade ngt o så...inge kul..
Idag bestömde jag mig för att köpa ögonfranskammen från Tweezerman o så var de slut...

4:39 em  
Blogger Fru Choklad said...

Jag håller med! Personalens uppträdande mot mig som kund är a och o. Jag kan ju bränna av 500 och uppåt när jag handlar och då vill jag banne mig ha service också! Eftersom jag bor i Stockholm så har jag ju ett stort utbud av ställen att gå till, men blir jag dåligt behandlad eller möts av ointresse på ett ställe så går jag inte tillbaka!

5:43 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Maria heter jag och är make up artist för make up store och tycker din sida är väldigt gullig och kul med användbara tips och framförallt tester av olika produkter. Är precis likadan (yrkesskada?) som tokshoppar produkter för att se om de är användbara både för egen och för yrkets skull. Tack för en sjysst sida och underhållande och bra läsning. :)
Jättetråkigt att en del har så dålig erfarenhet av MUS personal. Butiken jag jobbar i ligger inte i en av våra två storstäder och vi får allt som oftast beröm för vår trevliga personal så det är synd att höra att MUS annorstädes inte upplevs likadant. Tack iallafall för trevlig läsning och make up not war...;)

6:55 em  
Blogger helena said...

maria nr1: jag har alltid fått bra service på åhléns i gbg av MUS, men den andra butiken däremot (kommer inte ihåg vad gatan heter den ligger på), dit går jag inte igen. Men jag skippar inte MUS helt, utan istället butiken ifråga.

linda: visst är det trist, man vill ju gå ut ur butiken med känslan att man har gjort ett riktigt bra köp.

bling bling: ja sånt är jätteviktigt, frågan är om företagen verkligen inser det.

maria nr2: Hej! Vad kul att du gillar bloggen :)
Ja, visst är det synd att ett märke får dåligt rykte pga vissa expediter som säljer det. Egentligen borde man väl maila företaget när man känner att man har blivit dåligt behandlad. Påtalar ingen det så är det klart det är svårt att få till en förändring.

9:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home