torsdag, maj 11, 2006

Chic Shine från Jelly Pong Pong

Chic Shine från Jelly Pong Pong är en liten dosa med krämrouge. Den ljusare är matt, den mörkare är i gelé och ger ordentlig lyster.
Jag älskar denna produkt, och skulle egentligen bara vilja hylla den totalt. Men jag ska dämpa mig lite och försöka ge er en vettig recension istället :)

Det sägs att det här är en multiprodukt som funkar att ha på läpparna också, men jag tycker att det är bäst som rouge och det finns ingen anledning att använda det som nåt annat.
Jag har just den här färgen, Ballerina, och den är supersnygg! Den ljusa ger en riktigt svag rosa naturlig nyans, den är lättarbetad och jag blev väldigt imponerad över hållbarheten. Den mörkare i gelé är skir och ger ett friskt lyster åt kinderna. Man behöver inte vara rädd för den godisrosa nyansen, konsistensen är skir nog att funka på de allra flesta (jag är själv en blekis).
De funkar bra var för sig, den ljusa matta har jag använt främst när jag har id foundation. Den mörkare med sin gelékonsistens har funkat utmärkt tillsammans med min moisture sheer tint från Clinique, som är en färgad dagkräm. Det här var faktiskt precis vad som behövdes för att pigga upp den dagkrämen, som jag annars tycker saknar lite lyster.
Men allra snyggast blir det att kombinera de båda. Lägg den ljusa på kindäpplet och sprid ut det jämnt, dutta sedan gelérouget där kinden blir som allra bulligast när du ler. Resultatet blir en djup men ändå skir och fräsch färg. Perfekt i vår och sommar då man kanske inte använder så täckande eller pudrigt underlag.
Dosan är väl pluttig i formatet. Det behövs inte mer rouge, men en cm till runt kanten hade gjort det lättare att hitta den i väskan. Men spegel i locket är ju föredömligt!

LipGloss Bitch ger betyget: 5

Ett sött, bra, roligt, gulligt... och alldeles, alldeles underbart litet rouge att piffa till sig med i vår och sommar.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag håller helt med!! Jag brukar änvända gelen på läpparna och et tycker jag faktiskt blir riktigt fint, speciellt om man lägger ytterligare lite ofägat gloss som t ex rosebud på. Tuummen upp!

8:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Godmorgon! Vet någon om den finns att köpa i affär i Stockholm? :)

8:01 fm  
Anonymous Anonym said...

den där har jag! den är ju i minsta laget måste jag säga men mycket användbar!!

11:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Hmm... kindäpplet och där det blir som bulligast när man ler är ju samma ställe.. men så kanske det inte är för alla? =S

2:39 em  
Blogger helena said...

Ja, visst är den härlig!

anonym: Jag var nog lite otydlig, där det blir som "allra" bulligast menar jag, där är det snyggt att lägga den i gelé som en highlighter. Det kan nog bli lite för mycket om man lägger över hela området där man i vanliga fall lägger sitt rouge.

5:25 em  
Anonymous Anonym said...

Oj, den där blev jag riktigt nyfiken på!

9:16 em  
Blogger Sandra said...

Måste testa denna, jag har hittills inte hittat nåt kräm eller mousserouge som jag är helt nöjd med. Var har du köpt den och vad kostade den?

11:49 em  
Blogger helena said...

goddess, den finns på flera av de svenska webshoparna. Kollar du länken så kommer du direkt in på den hos Blush.

9:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home