söndag, maj 07, 2006

hår och gloss

Resultatet av mitt försök till att locka håret var mindre lyckat. Mer troll än glamour, så det var bara att börja på ny kula.
Majsan undrarde vilka av
de där glossen jag använder allra mest. Det går i perioder, men just nu är det dessa som får hänga med mest i väskan.


Freeze 24/7, en plumper som jag ofta grundar med.
Lancômes juicy tubes nr 069, från vårkollektionen.
Amber Bronze från Estée Lauder, ett glossigt lite skimrande läppbalsam med spf 15.
MAC Lipgelée i färgen Moistly, det mest behagliga läppglans jag har tror jag.
DuWop venom gloss i färgen Buttercup, passar till det mesta.
Smashbox lipgloss i färgen Sassy, halvtäckande lite guldskimrig.
Eyekos Fat Balm i Strawberry. Kärlek! Det perfekta färgade läppbalsamet. Jag måste nog ha ett i Minty också.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

kanske inte hör till ämnet, men läppglans som läppglans :P
jag undrar om du vet vart jag kan hitta juicy tubes "peche". har letar förgäves, utgår vissa färger totalt eller finns det hopp? (jag bor i sthlm)
Tack!

5:05 em  
Blogger helena said...

Ja, det stämmer att vissa färger försvinner lite då och då. Ibland slutar de tillverka dem, eller så tar butikerna inte in dem för att de istället satsar på de senaste kollektionerna. Man får kolla runt och hoppas på lite tur.

5:23 em  
Anonymous Anonym said...

Glamourlockarna får du med hjälp av värmespolar, lite tuppering och spray. Det går snabbt och enkelt att rulla upp och resultatet är riktiga Hollywoodlockar.

5:41 em  
Anonymous Anonym said...

vad blir amber bronze för nyans på läpparna? är det bara genomskinligt?

6:08 em  
Blogger helena said...

Den är genomskinlig lite honungsfärgad.

6:19 em  
Anonymous Anonym said...

Amber Bronze är verkligen en favorit. Visst luktar den gottigt också! :)

8:23 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, jag undrar om någon har provat Sweet Balm i färgen nr 04 abricot-lait från Lancome och kan ge ett utlåtande om den (nyans, konsistens, doft) ? När jag ändå är i farten- Är det nån som vet hur MAC lipglass tasti läppglansen är? :)

8:40 em  
Anonymous Anonym said...

jag måste tipsa om mitt absoluta favvo-gloss: lip booster från Pixi (www.pixibeauty.com) i färgen trixie. klistrigt som juicy tubes men behagligare på läpparna med vårdande ämnen, samt att regelbunden användning ska ge fylligare läppar (utan sting). jag är heeelt beroende! bra genomskinlig färg också, och lätt jordguddslukt. finns i massa färger/smaker...

8:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home