fredag, maj 26, 2006

fredag

Dåligt med bloggande igår, hade fullt upp med kalas och bröllopsplanering.
Idag är det Jönköpings marknad, brukar mest innebära att alla butiker samlar ihop skräpet längs ner i källaren och ställer ut det på gatan i färggranna plastlådor.
Själv ska jag jobba, så mig kommer ni inte se neddykandes i dessa lådor med utfällda klor och välvässade armbågar. Ikväll packar jag hoppfullt ned solskyddsfaktorn i weekendväskan för på lördag bär det av till moderskapet och västkusten.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, jag undrar om du vet hur man ser skillnaden på äkta och oäkta Lancome juicy tubes? Vet du vilka smink/skönhetsmärken som kopieras mest? Skulle vara intressant om du gjorde ett litet blogg inlägg om hur man ska undvika kopior av just smink då man handlar på t.ex. ebay (är ju kanske inte alltid säljaren talar sanning då man frågar om varan är äkta/orginal) Mvh Emilia :)

4:12 em  
Anonymous Anonym said...

ska man förvara nagellack i kylskåp eller ej? det är frågan....:)

4:14 em  
Blogger helena said...

emilia: jag får göra lite efterforskningar och se om det kan bli ett inlägg av det här, för det är onekligen ett intressant ämne.
Förutom förfalskningar så är det ju också bra att känna till att produkterna inte alltid har samma innehåll/formula i USA som i Europa.

sulan: det är ju ett klassisk tips att förvara dem i kylskåpet, men jag gör det inte och det funkar finfint ändå. En smaksak helt enkelt :)

6:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home