onsdag, maj 24, 2006

shopping på Kicks



Check, check och check! Så var det viktigaste på checklistan inhandlat, solskydd.
Det blev Loréals Solar Expertise, spf 60 till ansiktet och spf 25 till kroppen.
Solskyddet för ansiktet är jag mycket nyfiken på. Jag testade lite snabbt på handen och den går lätt att smörja ut. Jag tycker den luktar gurka, men sambon tycker mer det lutar åt wc-rengöringsmedel(!)
På förpackningen står det att den är vattenresistent, inte lämnar vita spår och att den inte täpper till porerna. Jag får återkomma när jag testat den ett tag i skarpt läge.
Ett ljust aprikos/korall nagellack från Mavala blev det också.
Ja, nu när jag shoppat på mig allt det här så måste det ju bara bli sol i helgen!

Glömde ju säga att man fick en strandväska med käckt Loréaltryck på när man köper 2 spf proodukter från ovan nämnda serie på Kicks.

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänkte höra om du har några tips på bra produkter från YSL förutom Touche Eclat? MVH

9:28 em  
Anonymous Anonym said...

Någon, eller kanske du LGB, som har testat Clarins Pore Refining Serum? Eller kanske något annat som drar ihop porerna och funkar BRA? Börjar bli trött på utvidgade och orena porer nu... :(

10:52 em  
Anonymous Anonym said...

menade ju Clinique å inte Clarin... hehe båda börjar på c iaf! ;)

11:26 em  
Blogger helena said...

anna: har inte använt nåt annat från YSL, men deras bronzers ser finfina ut och mascaran tipsas det ofta om.

flikka: många rekommenderar den från clinique, pore minimizer nånting

11:27 em  
Anonymous Anonym said...

Sommarmaken blir ju snygg med lite mer skimmer, särskilt om man fått lite färg. Har hört mycket om highliter, bronzers, eyekocream och nuxeoljor till kroppen-för att få en snygg lyster i solen. Vilka produkter har du provat, och vilka produkter rekomenderar du? Hur använder man dessa produkter? Det är ju inne med superglansiga,superglittriga ögonskuggor nu - skulle vara kul att skaffa något sådant till eventuella sommarfesligheter, vad är värt att prova på.

12:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad kostade paketet med solkrämer då?

12:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Vantar ivrigt pa en recension av solkramerna. Behover snart ny solkram.. Just nu lutar det ar neurogena men jag vill ha nago nsonm ar bra och som funkar under smink utan att det blir tjockt och oljigt..

1:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Blev inspirerad att göra en egen checklista inför sommaren när jag såg din... Har du något tips på en bra vattenfast mascara? Använder alltid sån som går lätt att tvätta bort annars, men på sommaren vill man ju att den ska hålla för bad..
Tack för en jättebra blogg för övrigt!

8:04 fm  
Anonymous Anonym said...

YSL ---> effect faux cils mascaran är bland de bästa mascarorna på marknaden! du kan bygga med den hur långt som helst. flera av deras mascaror är sinnes bra. ögonskuggorna är hållbara och pigmentrika, inget skimmer utan mer diskret glittriga, köp inte foundationen den är inte bra, deras läppglans/nagelsalva i oreange tub är fantastiskt bra också. hel del goa grejer...hos YSL.

9:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har nu under en vecka testat John Friedas anti-frizz serie och jag är helt såld! Finns boxar på Kicks med 5-stegs program i små-flaskor, 160 kr! Undrar just bara när man kommer kunna hitta anti-frizz serien i större flaskor i Sverige. Någon som sett dem?

9:51 fm  
Blogger sparris said...

Hmmm..man kanske skulle lacka tånaglarna idag... ^^

11:29 fm  
Anonymous Anonym said...

soskyddsfaktor 60 till ansiktet? har man inte det när man typ är i afrika?? är du så känslig?

5:56 em  
Blogger helena said...

petra h: är man inte van vid att använda produkter som ger lyster eller är av bronzing typ, så ska man definitivt satsa på puder. Löst eller fast spelar ingen roll, men det är absolut mest lättarbetat (lättdoserat).
Själv gillar jag t ex Estée Lauders Shimmering bricks som funkar som highlighter likväl som "all over" produkt för fint lyster.
Nu när solen tittar fram är det fint med lite bronzing, Estee Lauder har en bra som kallas amber bronze. Men som budget alternativ så kan man kolla in isadoras. Använd en stor fluffig borste och sväp lätt över kinder panna och näsa.

linnea: 90 för ansiktskrämen, och 150 för den till kroppen.

johanna: den till ansiktet är en klassisk solkräm som ska användas när man sitter i solen, den är nog för fet för att funka under mejk. Då är det bättre att satsa på en dagkräm som innehåller spf.

anna b: har inte testat så många, men Lancomes Léxtreme finns som vattenfast också och det har fått fina recensioner.

lill-elin: blek är jag iofs, men det handlar mest om att man ska vara rädd om sig. Och om man ska lita till rapporterna som kommit de senaste åren så stämmer bara spf faktorn som anges på flaskan om man krämar på ordentligt, och det gör vi inte. Så jag resonerar så här, har jag spf 60 så är det inte så farligt om jag tar på för lite för det bör ju minst skydda som en spf 30 iaf. Smart va :)

8:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kör alltid vattenfast!Vattenfasta bra mascaror som jag testat: Spectacular mascara från Helena Rubenstein, Hypnose från Lancôme och Diorshow. En annan grej värd att prova är att köpa en sealer från t ex Clarins eller Helena Rubenstein. Lägg den utanpå din vanliga mascara och vips - vattenfast! Apropå vattenfast så har ju Makeup Store sin Mixing liquid som man tar på en tops och duttar lite där man vill ha den vattenfast.

Vad det gäller solskydd så har jag också ett tips. Dermalogica har ett koncentrerat solskyddsserum som man blandar ut i sin vanliga hudkräm som är bra "solar defense serum" har jag för mig.

9:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Ha ha... gurka/rengöringsmedel - fine line tydligen!

11:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack för alla tips ang. YSL-produkter!

12:14 em  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Kan rapportera att Nuxe guldolja är jätteskön och blir fin på huden. Prova den dock i butiken för den luktar lite speciellt!
:-)
Katarina

10:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home