lördag, juni 03, 2006

5 snabba för sminkjunkien

Katta mailade mig lite frågor igår. Jag tog mig friheten att göra om dem till en liten lista som jag hoppas att fler bloggare hakar på.

Vilken är din älsklingsprodukt just nu?
Chic Shine från Jelly Pong Pong, underbar! Jag är helt lyrisk över denna lilla dosa, läs min recension. Köp den här, här eller här... Nu! :)

Ett enkelt skönhetstips som du vill dela med dig av
Ögonbrynen! Det är inne med kraftigare bryn nu, och det är supersnyggt så plocka inte för mycket. Hur du än väljer att ha dem så håll efter dem. Ta en snabbkoll varje kväll, när du kör din rengöringsrutin, och se om det finns nåt litet som behöver ryckas. Det är enkel grooming som gör verklig skillnad för ditt ansikte. Ett par välformade ögonbryn gör att du alltid ser lite snyggt "fixad" ut, även de dagar du inte hinner med att lägga nån direkt mejk.

Vem inspirerar dig?
Dita von Teese är något av det tjusigaste som finns.
Kevyn Aucoins steg-för-steg böcker och häftiga makeovers är en ständig källa till inspiration.

3 klockrena budgetfynd
Lumenes ögonmakeup bas
Nivea Pure Energy skimrande bodylotion, ger ett svagt och naturlig skimmer som är perfekt för oss som är lite blekare.
Kicks ögonskuggspensel nr 102, perfekt när man vill lägga mörka skuggor precist.
Om man inte absolut vill så behöver man inte lägga ut en väldig massa pengar på just denna storlek på penslar, lägg extra slantar på en pensel för lösa skuggor eller rouge istället. Där märker man verkligen skillnad på prisklasserna.

Och så ett tips på nåt "lyxigt" som är värt varenda krona
Lancômes transparenta löspuder. Silkeslent med ljuvlig doft.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag lånade din lista och svarade på, på min blogg.

5:11 em  
Anonymous Anonym said...

Jag funderar på att köpa en glittrig/metallisk lösögonskugga från Face.
Någon som har nåt tips om vilken färg som är finast?
Jag har grön-bruna ögon, ljus hy och blont hår.

5:18 em  
Blogger helena said...

mojeesha: trevligt

phesophia: min erfarenhet av FACE är att deras expediter är oerhört proffsiga och kunniga, så låt dem rekommendera lite färger åt dig. Jag går alltid helnöjd därifrån.

5:28 em  
Anonymous Anonym said...

Nu finns listan även hos mig.

10:42 fm  
Blogger CrimsonAnna said...

Nu finns listan hos mig med. Den var kul:)

6:57 em  
Anonymous Anonym said...

phesophia - FACE's skugga Rebirth är MAGISK! Be dem dema den på dig.

7:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home