onsdag, juni 28, 2006

Lumene Luminous Bronzer

Lumenes Luminous Bronzer är en skimrig lätt tonad bodylotion. Den innehåller ingen brun-utan-sol, färgen försvinner i duschen.
På baksidan av tuben kan man läsa:
En fuktrik bodygel som ger huden en naturlig, solbrun färg och vacker, mjuk lyster. Den uppfriskande formulan med lätt färgton och reflekterande skimmer ger en fräschare och mer fuktgivande look.
Jag kan säga direkt att jag blev besviken. Den fungerar överhuvudtaget inte som bodylotion. Det här är en tunn gel som inte känns ett dugg återfuktande. Vill man så kan man naturligtvis nöja sig med att se den enbart som en skimmerprodukt, och kräma in benen med nåt annat innan. Men vem orkar?

När jag applicerade Luminous Bronzer första gången så tyckte jag den gick in i huden väldigt lätt och smidigt, verkade lovande. Den gav inte nån direkt färg, men lite lagom med skimmer. När det torkat till ordentligt så kollade jag lite närmare på resultatet, och det visade sig att jag var rejält fläckig. Då blir man glad över att det bara är att skölja bort.
Andra gången använde jag mer av produkten, lite färg vill man ju ha. Men sen hade jag också ett jäkla sjå med att få in det i huden. Gelen gled liksom bara runt över benen.
Eftersom jag smetade runt ett bra tag så hamnade en hel del också på underarmarna. Där hann det naturligtvis torka in i långa bruna ränder innan jag hann åtgärda problemet. Övning ger färdighet?
Efter en del jobb har man iaf lite lagom skimriga ben, fast tyvärr mattas lystern ganska snabbt.

LipGloss Bitch ger betyget: 1

Väldigt mycket bök för ett ganska magert resultat, ger den här produkten ett lågt betyg. Lumene har en hel del bra budgetalternativ i sitt sortiment, men detta är inte ett av dem. Och eftersom jag tycker att en bodylotion (även om den också ger skimmer och färg) åtminstone ska återfukta huden något sånär, så funkar den här inte alls för mig.


14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och jag som hade tänkt att köpa den idag men hann inte, då gör jag det inte.

7:07 em  
Blogger helena said...

Är det lite lyster du är ute efter så kan jag tipsa om Niveas "Energy-nånting" bodylotion, istället.
Det finns nån på apoteket också, time shimmering tror jag den heter. En hel del har rekommenderat den.

7:15 em  
Blogger Linda K said...

köpte den och har använt den ett fåtal gånger. tycker dne är sådär. lite för glittrig kanske.

10:00 em  
Anonymous Anonym said...

Åhlens Shimmering bodylotion är ger ett jättefint skimmer, dock ingen färg. Vill minnas att den var prisvärd oxå!

10:15 em  
Anonymous Anonym said...

NIVEA ENERGY??

Jag har verkligen letat efter Nivea Energy men jag hittar ingenting som ens heter något likande. Hittar den inte på hemsidan. Någon som har någon bild/länk? Eller vet var den säljs?

9:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Den heter Pure energy lotion (Nivea)och luktar lite aprikos (doftar gott) och ger ett skimmrande resultat. Sedan så blir huden mjukare. Jag köpte den på hm för länge sen men har sett den på coop (stormarknad) nyligen. Kanske kicks har den med.

9:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar köpa min Nivea Pure Energy på Åhléns. Den är helt underbar, gör huden mjuk och ger ett perfekt skimmer och så doftar den gott. Klart prisvärd!

11:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Köpte nyligen ACOs nya bodylotion: Body lotion light formula aptricot and almond oil (en ljust orange flaska med pump). Den ger inget skimmer men doftar gott (dock ej lika gott som nivea pure energy). Stort plus är att den ger mycket mjuk hud. Gillar den som vardagslotion.

8:24 em  
Anonymous Anonym said...

oj, oj... Lumene luminous bronzer är en av mina absoluta favoritprodukter. (och jag köper och använder MYCKET smink och hudvårdsprodukter) Tycker att den är outstanding när det gäller att ge en jämn hudton, har många gånger blivit imponerad och överraskad när jag sett bilder på mig själv när jag använt den, det är SÅ snyggt. Perfekt färg, underbart skimmer, huden håller sig mjuk i dagar... eller ja, kort sagt; smaken är som baken.

Ville mest säga att jag blev förvånad över att vi kan tycka så olika. ;)

9:15 em  
Anonymous Anonym said...

Jag som trodde att Lumenes bronzer fungerade bra, men tji fick jag! Måste tipsa om en produkt som lovar sama sak som Lumenes men även håller det; Benefits Flamingo Fancy. Den ger huden en bronzig ton med alldeles, alldeles underbar lyster! Dessutom är den väldigt dryg. I Sverige är den tyvärr väldigt dyr, 439kr på eleven.se, men om man köper den direkt från Benefits hemsida går den på betydligt mindre, strax under 200 kronor (24$) och sist jag beställde (ca ett år sedan) så skickade dom till Sverige. Ett tips till bröllopet kanske?

10:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jo jag har användt den ganska länge nu, men nu till sommaren vill jag ha en blandning mellan skimmer, fukt och en färg som kan ersätta strupbyxorn, har testat strumpbyxor på spray flaska men det känns sådär, köpte nog ett dåligt märke. Har du några tips på någon sådan kräm/spray? :) Har letat länge efter en ny, bra sådan där spray men hittar inga.

9:40 fm  
Blogger helena said...

Japp, pure energy är det den heter :)

ulrika: ja, det är svårt att tro att vi pratar om samma produkt :)
men det är bra att ni som gillar den säger till, så får man en bredare bild av produkten.

anna: ska kolla upp den, tack för tipset

rn: kan tyvärr inte säga att jag vet nån bra sådan produkt. Niveas pure energy är ju en av mina favoriter, den funkar utmärkt som bodylotion och ger fint skimmer. Men den ger ingen färg.

10:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Är det någon som vet om Åhlens shimmering lotion är bra? Funderar på att inhandla den. Vill också passa på att säga att jag gillar den här blogg sidan!

4:28 em  
Blogger helena said...

christine: kul att du gillar bloggen :)
köpte åhléns shimmering idag, återkommer när jag har testat den lite.

6:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home