måndag, juni 26, 2006

tokshopping

Idag har jag verkligen tokshoppat skönhetsprylar. Men jag har lov, mycket är till bröllopet. Och eftersom jag fixar hår och mejk själv så kan jag lägga en del av pengarna, som det annars skulle ha kostat, på nya produkter istället.
En ny i.d foundation fick det bl a bli, lite färg har jag allt fått och min gamla är för ljus nu.
Har letat ett bra tag efter en skimrig mullvadsfärgad skugga, vet precis hur jag vill att den ska se ut i huvudet men jag har inte stött på den ännu. På Hudoteket kollade jag på i.ds eyeshadow glimmers och fastnade för Queen Tiffany, inte h e l t rätt nyans men den är jättesnygg och nära nog. Så nu kan jag börja öva mig på brudmejken. Det är första gången jag köper en skugga från i.d, så det ska bli spännande att testa.



Bild: LipGloss Bitch (klicka så blir den större)

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har testat deras ögonskugga. Den är bra! Har ett bra pigment, och sitter bra. Sen kan man blanda skuggan men lite vatten, för en mera dramtisk look.
Smink är jätte kul att handla! =)

6:59 em  
Blogger helena said...

det verkar vara en mångsidig skugga, bra bra :)

7:12 em  
Anonymous Anonym said...

sätt gärna ut en bild när du provat...den ser jättefin ut :)

9:14 em  
Anonymous Anonym said...

Ska också inhandla nytt smink men tycker att id är lite för dyrt för min tunna plånbok. Vill ha en foundation som täcker bra men ej ser spacklad ut, vad har du att rekommendera i 200-300 kr klassen?
Jag har känslig hy med fet t- zon.

10:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Laura Mercier har underbart fina skimrande ögonskuggor i fina färg. Testa hos cow :)

10:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Gifta sig minsann? Åh!

11:54 em  
Blogger helena said...

linda: ska bli!

anonym: jag tipsar alltid om MACs foundations, de har flera olika formula att välja på så där kan du definitivt hitta en som är lagom tunn.

rightnow: bor väldigt långt från cow tyvärr :)

blingbling; jupp, såpass är det :)

6:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home