torsdag, juli 20, 2006

Inspireras av Ashley Olsen


Den här snygga och sommarfräscha looken passar Ashley Olsen utmärkt.
Vill du testa så satsa på ljusa, naturliga färger i lite varmare toner. Fokusera särskilt på att ge hyn en hälsosam lyster.
Välj en färgad dagkräm istället för foundation, den ger en aning färg och jämnar till hudtonen utan att man ser så sminkad ut. Moisture Sheer Tint från Clinique är min personliga favorit.
Komplettera med lite concealer under ögonen och kring näsvingarna om du tycker det behövs, men var sparsam.
Det finns en mängd olika bronzers och highlighters på marknaden nu, bara att välja och vraka. Jag tycker den här dosan, från Guerlain, med flera olika nyanser i är smart. Man kan använda dem var för sig eller dra borsten över alltihop för att få den perfekta bronziga nyansen.
Markera kinderna, och dra sen borsten lätt över pannan, näsan och hakan. Vill man ha en lite mer rosig look så lägger man en gnutta av det ljusrosa (eller ett annat rouge) mitt på kindäpplet.
Lägg en ljus (beige/äggskal t ex) skugga över hela ögonlocket och markera globlinjen och yttervrårna med en som är snäppet mörkare. Paletten på bilden är från DuWop.
Istället för eyeliner så väljer jag att lägga en barkbrun ögonskugga med fuktad pensel längs övre och nedre fransraden. Det ger ett mjukare resultat, och man kan sudda precis som man vill. Smashbox har en vinklad eyelinerpensel som sägs vara både ergonomisk och lätt att vara precis med.
Lägg på lite mascara och avsluta med nåt glossigt till läpparna. Själv är jag väldigt sugen på det här pärlemoskimrande läppglanset från Nuxe. Klart!

19 Comments:

Anonymous Anonym said...

TRÅKIGT! Du är inte ens i närheten av att vara bra längre. Du är så jävla kass jämfört med andra modebloggare.

9:55 em  
Blogger helena said...

Du är så jävla kass, vad fan får du ut av att säga så?

10:04 em  
Anonymous Anonym said...

Nuxe läppglanset är jag också sugen på..

10:10 em  
Anonymous Anonym said...

lyssna inte på den fega anonyma! du är jätteduktig och skriver underhållande och intressant. herregud, hade det varit någon som kunde prestera något ens i närheten jämnförbart hade personen i fråga inte varit anonym. Hoppas du låter det rinna av! Keep up the good work!

3:09 em  
Anonymous Anonym said...

Det här var den första sk modeblogg som jag upptäckte på nätet, jag har hittat fler med tiden men denna är min absoluta favorit. Då lönen kommer ska jag prova oljan från nuxe som skimmrar. Har också funderat på att köpa en färgad dagkräm. Tänkte först köpa en ny foundation men nu när man har fått färg i ansiktet kanske man bara kan ha den nyansen på sommaren.

6:25 em  
Anonymous Anonym said...

Kan man kalla denna blogg för modeblogg? Det är väl mer än skönhetsblogg. Hur som helst, bry dig inte om de idiotiska kommentarerna en del anonyma känner sig tvugna att dela med sig av. Säger som A-C, keep up the good work!

11:08 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, det där är säkert bra.

2:38 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm, eyelinerpenseln verkar ju himla bra, speciellt när man som du tipsar om vill använda sig av skugga istället för eyeliner. Kanske måste köpa :)

Angående första inlägget (av anonym idiot) så kan jag bara säga att din blogg ju är skitbra! Jag läser den varje dag och tycker att du skriver både underhållande och informativt! Alla som säger något annat kan du skicka till mig - så ska de få ett kok stryk!

4:54 em  
Anonymous Anonym said...

Ett jättehräligt inlägg om naturlig makeup! Jättekul att få tips om saker som håller både i somma roch i höst, gillade nuxeläppglanset och clinique tinted.

5:15 em  
Anonymous Anonym said...

Har för mig bloggaren var arbetslös i början samt inte direkt gick i långt framskridna bröllopstankar och därför kanske det fanns mer tid till bloggen. Tycker också den känns "tunnare" ibland, typ "idag är det vackert väder" och inget mer, vilket kanske inte känns så skönhets-moderelaterat (för det går ju mode i skönhet också, i den bemärklsen är det väl en modeblog) men just det här var väl informativt och mycket "matigt" skrivet tycker jag. Sedan är det trist när bloggaren sjunker ner på samma personsngrepsnivå men kallar man sig LipglossBITCH kanske läsaren får räkna med det :-)

7:25 em  
Blogger Knaster said...

Något för dig? :) http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=999333&page=38&countrs=296&size=8&method=kat&kat=blandat%2Dkvinna

1:06 fm  
Blogger helena said...

Egentligen borde jag väl bara ruskat av mig det där, men alla har vi våra dar och den där kommentaren bet rätt rejält just då.

anonym nr 2: det var inget personangrepp, jag citerade första kommentatorn och ifrågasatte vad hon/han får ut av att säga "du är så jävla kass" till mig.

6:31 em  
Blogger helena said...

cindy: kan du gissa vart bloggens namn kommer ifrån ;)

6:32 em  
Anonymous Anonym said...

Usch - det är så trist när folk angriper en så där i kommentarerna. Och även om man vet att man borde ruska av sig det, är det ibland lättare sagt än gjort.

JAG älskar i varje fall din blogg, mycket bra tips och idéer!

6:46 em  
Anonymous Anonym said...

skit i vad den anonyma skrev.
det här är fortfarande den bästa skönhetsblogen! :)

8:46 em  
Blogger Knaster said...

Ahaa! Necessären kom före hönan! ;)

10:21 em  
Anonymous Anonym said...

Supersnygg mejk, bra tips!

...du har förresten inte testat någon av Håkanssons produkter? ...eller kanske hört vad någon annan tycker om dem? Funderar på att beställa från smashing.se, men skulle gärna vilja höra vad någon som testat tycker. Tack på förhand!

10:41 em  
Anonymous Anonym said...

Denna var väl fin som brud-makeup? Precis lagom sminkat och fräscht!
:-)
Katarina som önskar lycka till på den stora dagen

2:59 em  
Blogger Maria said...

Verkligen tack för det här :)
Ska jag spara tihi

6:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home