måndag, juli 17, 2006

Håkansson

Nu finns Håkansson på Blush.
Katarina Håkansson är en av Sveriges mest framgångsrika make up artister. Hon har arbetat utomlands sedan många år med alla kända fotografer och stora modemagasin. Katarinas signum är en naturlig, fräsch look och som vi alla vet: grunden till ett fantastiskt ansikte börjar med en strålande hy!

Vitaminspray för ansiktet är en av produkterna som säljs.
Jag är nog nästan beroende av ansiktspray, min hy hettar och stramar gärna till sig framför datorn. Ett par ansiktsduschar om dagen håller mejken fräsch och hyn blir återfuktad och sval.
Håkansson Vitaminspray Passion Fruit låter inte dumt alls.
Passionsfrukt innehåller vitaminer som är nödvändiga för både kroppen och huden. Frukten kommer ursprungligen från södra Brasilien, Paraguay och norra Argentina och namnet fick den från präster som liknade den exotiska blomman vid Kristus passion.

Kan man inte bestämma sig för vilken av ansiktsprayen man är mest sugen på, så kan man ju testa ett litet sexpack. Innehåller alla vitaminsprayer i miniformat, så det är bara att duscha sig fram till sin favorit.
Bild: Blush

13 Comments:

Blogger schmut said...

jag är lite irriterad på alla de här vitamingrejerna som lanseras. är någon make-up artist så borde de ju vet aatt vitaminer och andra näringsämnen kan inte tas upp av kroppen så vida de inte äts eller intas intravenöst.
"Passionsfrukt innehåller vitaminer som är nödvändiga för både kroppen och huden."
ja, det gör den säkert, men såvida man inte dricker sprayen så är det ganska irrelevant.

8:41 em  
Anonymous Anonym said...

Håller fullständigt med. Huden är ett skyddsorgan och det enda vitaminet som funkar utvärtes (enl. vetenskapen) är A-vitmin som skrivs ut av hudläkare, men det är så starkt att det klassas som läkemedel. Men visst är sprayerna söta. Tror dock man själv lika gärna kan spraya sig med en flaska vatten man låtit stå i kylen. Det är möjligt man kan göra ett avkok på lämpliga örter (grönt thé t ex)också om man nu vill ha lite doft på det också

9:29 em  
Blogger helena said...

Schmut: Så rätt, tittar man närmare på vad många märken trycker på så finns det mycket som är irrelevant.
Anonym:
E vitamin tror jag är nåt som funkar utvärtes också, mina läkemedel mot psoriasis innehåller iaf det.
Håller inte med om att man lika gärna skulle kunna spraya sig med vanligt vatten, min hud blir iaf torr av det. Men billigare skulle man nog kunna komma undan genom att köpa nåt destillerat vatten på apoteket :) Fast lite av lyxkänslan försvinner ju då såklart.

10:48 em  
Anonymous Anonym said...

Har du läkemedel mot psoriasis med vitamin E är dte möjligt att det kan funka. Läkemedel brukar göra det. Vad jag menar är att annan kosmetika som påstår sig innehålla massa vitaminer som är bra inte har någon effekt ur vitaminsynpunkt för då skulle de enligt lag måsta säljas på recept.

Nåja, så här står det om passionsfruktsvarianten: Ingredienser: Water (aqua), Passion Fruit Distillate (passiflora edulis flavi carpa), Witch Hazel (hamamelis virginiana), Aloe Leaf Juice (aloe barbadensis), Black Willow Bark (salix nigra), Polysorbate 20, Tea Tree Leaf Oil (melaleuca alternafolia).

Som du ser innehåller den störst mängd vatten. Vore oerhört intressant att veta exakt mängd, skulle inte förvåna mig om det är över 98%...i övrigt är tea tree lite uttorkande så jag vet inte om jag tror den ger fukt. Möjligen gör aloe extraktet lite fukt, men eftersom det handlar om vatten tar väl vattnet bort den effekten skulle jag tro. I övrigt finns dte lite barkextrakt och lite passionsjuice...Det kanske är trist att tänka så här innan man köper en produkt. Och omglamoröst. Men vad tusan, sedan när blev det "lyxigt" att betala literpris på kanske 20 000 kr för vatten när det egentliga värdet kanske är 2 kr? Men det är ju upp till var och en vad man köper. Samtidigt skriver du att du är beroende av sprayer. Inte konstigt då om de mest innehålle rvatten och du blir torr av det?

4:17 em  
Blogger helena said...

Att jag skrev att jag nog nästan är beroende av ansiktsprayer är inte så allvarligt som det låter. Jag är "beroende" av läppglans, ögonskugga och tuggummin också :)
Och japp, det här är vardagslyx för mig.

7:29 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har köpt Håkanssons spray i Rose. Gillar jag mycket!

8:38 em  
Anonymous Anonym said...

Okej, vi har väl lite olika definition på vardagslyx då, inget fel i det. För mig är det viktiga att grejerna funkar eller att det ser snyggt ut. Läppglans funkar ju bevisligen, för det syns förhoppningsvis. Skulle aldrig lägga pengar på en sminkprodukt som inte alls syns. Men jag kanske ska börja sälja svindyr luft i en rosamålad burk etikerad "H2O de luxe extra moisturizing air mousse flouffe pour skin" med påståendet att man ser 25 år yngre ut iaf om man andas in en burk med luft varje dag resten av sitt liv :-D

12:33 em  
Anonymous Anonym said...

Det är en myt att utvärtes vitainer inte fungerar.Det har uppkommit eftersom många av de produkter som finns innehåller låga koncentrationer som därför inte har önskad effekt.Det finns potenta preparat, till exempel på skönhetssalonger och i de så kallat nya "doktorskrämerna" som innehåller verksamma koncentrationer.Många av de krämerna gränsar till att ha medicinsk effekt.
Förutom det, hört talas om den ganla hederliga A-krämen, som sålts i hälsokosten under lång tid? Prova att säga till dem som använder den att den inte har någon effekt,,,
Så säg inte att utvärtes vitaminer inte har effekt, men fortsätt att vara kritisk konsument!

7:26 em  
Anonymous Anonym said...

Ett förtydligande,förra inlägget som står som anonymt,är inte samma skribent som förra anonyma inlägget./Anonym 2 :)

7:28 em  
Blogger annalin said...

Jag har också Håkansson-sprayen i Rose. Är nöjd med den, men kanske inte använder den såå ofta (sitter inte framför datorskärm i jobbet). Fast BodyShops lilla rosa e-vitaminspray är minst lika bra!

1:04 em  
Anonymous Anonym said...

Jag äslar Håkanssons sprayer, de finns i så många olika smaker....tycker de funkar jättebra, jag tror det är aloe veran och witch hazel som gör verkan på huden.

6:37 em  
Anonymous Anonym said...

Vad roligt att jag hittade det här inlägget. Det är faktiskt så att min mamma är "bästa kompis" med Katti (Katarina) det är väldigt trevligt då vi får prova massa produkter innan de börjar säljas i butikerna :) Har du provat hennes parfym "The scent" med doft av fräsch citrus! En favorit för mej.

10:20 em  
Anonymous Anonym said...

NY ADRESS TILL BLOGGEN:
http://lipglossbitch.webblogg.se

VÄLKOMNA!

8:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home