torsdag, augusti 24, 2006

Guldkant på tillvaron

Linda K listar saker som sätter guldkant på tillvaron.
Jag hänger på, men riktar in mig på guldkornen bland skönhetsprylarna och favoritaktiviteterna i ytlighetens tecken. Det här är ju en sminkblogg för tusan ;)


1. A few good men, 3 smaskiga läppglans från Philosophy. Smakar/doftar pepparkaka, glass och muffins.
2. Att lusläsa tidningen
Allure, ett måste för alla sminkjunkies. Det finns inget svenskt alternativ som ens är i närheten.
3. Min blogg, såklart, här hittar jag en massa bra tips och idéer bland kommentarerna.

4. Dandelion brightening face powder från Benefit. Har iofs inte testat den seriöst än, men bara det att jag ä n t l i g e n har den i min ägo...
5. Mitt sminkbord. Med utsikt över Vättern, en stor skål med gloss och mängder med ögonskuggor att välja bland.
6. Globlinjepenseln från Japonesque. Jag är bara dumsnål när jag köper andra. Förutom att håren håller högsta kavlitet så är den också skön att hålla i, lätt att jobba med och ja, jag skulle nog vilja säga att den är snygg också.
7. Tripperna till Göteborg, bl a för att komma åt de åtråvärda produkterna från MAC, är riktiga höjdpunkter på året.
8. Groomingkvällarna då jag plockar brynen, lackar tånaglarna, lägger mask, skrubbar/smörjer/fixar/donar.
9. Lancôme-paletten. Så snygga färger, så len förpackning, så nöjd så nöjd är jag över det köpet.
10. Att bläddra i och inspireras av Kevyn Aucoins böcker.

Hur ser din lista ut?

19 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jamen, har du pudret.Dandelion alltså. Bloggade om det idag. Du bara fyndar :)

9:46 em  
Blogger helena said...

visst serru :) inköptes på sephora i paris under bröllopsresan

9:49 em  
Anonymous Anonym said...

Dandelion! Kan du inte snabbprova det? Ska lägga en beställning på hqhair idag och vill gärna veta om det e värt pengarna :)

8:27 fm  
Anonymous Anonym said...

Kevyn Aucoins böcker är verkligen intressanta. Vilka har du? Jag har bara face forward men har lånat hem making faces från bibblan. Finns väl nån mer också?

8:39 fm  
Anonymous Anonym said...

A few good man, hur gulliga som helst! Vill också ha!

9:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Vet inte om du missade min andra kommentar, men här kommer den igen:

Nu har jag letat som en tok efter make-up store concealern och biotherm concealern, men hittar inte dem någonstans här i borlänge. du har inget tips på någon annan hållbar? :)

12:52 em  
Anonymous Anonym said...

En fundering: handlar man från Straxberrynet så står det att DE ersätter om man får några extra avgifter. Läser man köpares recentioner så har det fått betala moms, tull, skatt,exp.avg och jag vet inte allt. Några bra tips?hälsn Esmi

1:01 em  
Anonymous Anonym said...

Tydligen kan man kontakta Strawberrynet så betalar de tillbaka de avgifter man ev fått betala. Har dock inte provat själv. Någon som har testat, har det funkat bra? Ofta läggs tullavgifter och sånt på när man hämtar ut paketet och det är ju surt att inte veta vad man kommer att få betala.

3:22 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har fått ersättning för tull av strawberrynet flera gånger. Du skickar räkningen till dem, och de sätter in summan på ditt konto. har inte haft några problem, det brukar gå ganska snabbt. Det är lite meckigt, men värt det tycker jag för annars blir det knappt värt att handla på strawberrynet.

4:13 em  
Anonymous Anonym said...

till Sara:så man ska hämta ut paketet, kräva kvitto på extrautgifterna och faxa det till Strawberrynet (som jag lyckades stava rätt den här gången ; ))ok, har du gjort det flera gånger så funkar det ju, tack för svaret! /Esmi

11:22 em  
Anonymous Anonym said...

Nu måste du bara komma med en recension av Dandelion brightening face powder snabbt som tusan,
+ bilder på hur det ser ut när du använt det.
Snälla, snälla, snälla! :-)

Har kikat på nätet i flera år men aldrig vågat beställa, därav den desperata tonen..

Jättenyfiken ju :-)

1:33 fm  
Blogger helena said...

emeelia: making faces o face forward har jag. Tror han skrev en innan dem och det har kommit ut åtminstone en till i samma anda efter hans bortgång


sandra: makeup stores finns bara i deras egna butiker, borde kanske nämnt det :) själv använder jag helst tunnflytande concealers så jag har lite svårt att rekommendera nåt

Jag har inte handlat från Strawberrynet själv, men vad jag har hört av andra så ska det inte vara något problem att få tillbaka pengarna för tullen, men det blir ju såklart ett extra moment då.

10:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej! Behöver lite skönhetsråd nu som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. Ska nämligen köpa ny ansiktsrengöring och creme och allt som hör till. Men kan inte bestämma mig för om jag ska prova Ole Henriksen eller Dermalogica. Min hy är normal/fet.
Någon som provat någon eller kanske båda som kan rekommendera?
Man kan ju kombinera lite med, men rengöring och creme vill jag ha från samma märke, sen peeling och masker kan ju vara lite olika.
Tipsa jättegärna vilka produkter jag borde investera i.
Tack :)

12:45 em  
Blogger helena said...

anna: Det där kommer att kosta en del pengar, så mitt bästa råd är att försöka få testa produkterna innan köp. Vad som funkar på en funkar kanske inte på en annan även om man har samma hudtyp.

2:06 em  
Anonymous Anonym said...

Finns kevin Aucoins böcker på svenska?

8:20 em  
Blogger helena said...

Nej, jag tror inte de finns översatta. Men det är mycket steg-för-steg instruktioner med tydliga bilder till, så man behöver nog inte oroa sig så mycket för engelskan.

9:16 em  
Blogger Jubbe said...

Dandelion...säger bara myyyyyy preeeeeeecoiussssssssssssssssssssss

4:02 em  
Anonymous Anonym said...

Anna: Jag hr normal/fet hy köpte ett helt kit ole som jag rekommenderades, använde det i 6 månader!!!! utan att det blev bättre på salongen sa de bara "det tar tid för hudfen att vänja sig" jag blev sur och tänkte att jag skulle använda budget produkter, gick till apoteket köpte neutrogena mild peeling, tror den hette black heads´och en fuktcreme ochså neutrogena har använt detta i två veckor och inte EN ENDA finne har jag kvar!

10:48 fm  
Anonymous Anonym said...

vilken är globpenseln du pratar om? hittade den inte på länken. måla globen är mitt största problem...

4:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home