onsdag, oktober 18, 2006

snabbrecension av H&Ms skuggpaletter

En liten snabbrecension av H&M paletterna, det är de i färgglada förpackningar med 10 skuggor i varje jag menar.
Klockan är efter åtta på kvällen och jag har just gjort en ordentligt check i spegeln, skuggorna sitter precis där jag la dem i morse. En skimriga rosa jag använt har mattats något, men det är knappt nämnvärt. Jag har haft primer och det hjälper såklart till, men en dålig skugga hade inte hållt såhär länge hur bra underlag man än har.
Jag har såklart inte hunnit testa allt i paletterna än så jag kan inte gå i god för att alla färger funkar lika bra. Men jag är riktigt överraskad över kvaliteten. Se bara till att använda riktiga penslar istället för de i skumgummi som medföljer, de smular bara skuggan.
LipGloss Bitch utnämner härmed H&Ms ögonskuggepaletter till ett solklart budgetfynd!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tackolov för HM!!!

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag säger ju det! De skuggorna är toppen!
:-)
Katarina

10:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Det skulle vara jättesnällt om du lade ut en bild på någon av paletterna så att man ser hur de ser ut. Kul att bra smink inte alltid behöver kosta skjortan! :)

12:29 em  
Blogger a spoonful of mint said...

Åh, schysst. det trodde jag inte. H&M har haft lite dåligt pigment tidigare.

5:43 em  
Blogger helena said...

Ja, jag blev glatt överraskad. Hade helt klart kunnat acceptera lite sämre hållbarhet till det priset, men det slapp jag ju nu :)

lillis: jag kan inte publicera bilder med mitt bloggverktyg för tillfället, vet inte när det problemet kommer att vara löst.

7:30 em  
Blogger Linda K said...

vad kul att billigt också kan funka! tack för recensionen :)

9:36 em  
Anonymous Anonym said...

hej måste först och främst säga att jag älskar din blogg försöker logga in minst en gång per dag för att se om du har uppdaterat :)

nu till min kommentar

jag blir riktigt arg måste jag säga. läser överallt om kiehls (hudvårdsmärke från usa) att dom ska öppna butik här i sverige i sthlm, men det skrivs ingenstans om att frisörsalongen Min syster & jag (arsenalsgatan 6 i sthlm) även har märket. Salongen har haft kiehls i över 10 år! men det verkar det inte va nån som bryr sig om, det är iaf ingen som nämner det i nån tidning eller blogg. jag ska iaf fortsätta köpa mina kiehls produkter där och hoppas på att andra tar efter.

MVH
agnes

11:40 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, såg några härliga Juicy Tubes som var randiga, ingen som vet om och när de kommer till Sverige?

8:59 fm  
Blogger helena said...

agnes: Hej! Kul att du gillar min blogg :)
Ja, det stämmer ju att det pratas en hel del om att Kiehls öppnar butik i sverige nu. Att det redan fanns innan visste jag inte. Jag tror inte det handlar så mycket om att folk inte bryr sig om att det finns, utan att de kanske är så att man helt enkelt inte vet om det.

3:10 em  
Anonymous Anonym said...

Bra tips! Jag har varit lite rädd för att testa dem, men det låter ju underbart!

7:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home