fredag, november 03, 2006

Big Tease Mascara från I.D

Nu var det rätt längesedan jag utlovade en recension av I.D.s Big Tease mascara. En höst fylld av förkylningar har tyvärr gjort att det dröjt innan jag kunnat hårdtesta den i diverse situationer. Men nu så!
Det är Dermarome, Sveriges ledande hudvårdsleverantör till salonger och SPA, som är agentur för I.D. De skickade mig den här finurliga lilla mascaran så jag kunde testa.
Grejen med Big Tease är att den är dubbelsidig. Ena sidan har lite tunnare långa borst som separerar och förlänger fransarna, den andra sidans kortare och mer kompakta borst bygger volym.
Jag har inte varit så intresserad av att köpa mig nån av de här nya mascarorna som ska kunna styla fransarna lite hur man vill, jag vill ju bara att ögonfransarna blir kolsvarta och att de inte klumpar sig. Men när jag nu fick möjlighet att testa så var det svårt att inte bli imponerad. Sidan med de långa stråna separerar fransarna i ett drag, sen bygger man precis så mycket volym man vill med den korta sidan. Man verkar kunna lägga hur många lager som helst utan att det klumpar sig, dra bara igenom fransarna med långa sidan emellanåt.
Mascaran är inte vattenfast men sitter hela dagen utan att fälla, och jag får bort den utan några större problem när jag sminkar av mig. Det enda minuset för mig är att den känns lite "fjompig" att hålla i. Lite mer tyngd hade inte skadat, jag tycker det blir stadigare då.

LipGloss Bitch ger betyget: 4

En bra mascara helt enkelt. Eftersom man lätt bygger mer volym när man känner att man vill ha det, så funkar den toppen både till vardag och till fest.
Bild: Dermarome

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Glossie, har du provat Blink mascaran som finns hos Accessora? Bara nyfiken på vad du tyckte om den... Själv blev mina fransar som små ledsna nedåtpekande kvistar...

6:16 em  
Blogger helena said...

Hej Clara! Nej, jag har inte testat den. Å inte vill man ha små ledsna kvistar till fransar heller :(

6:19 em  
Anonymous Anonym said...

jag bara älskar id-mascaran! fransarna ser ut som lösögonfransar i längd när jag använder den och det blir verkligen inga klumpar. och efter alla "inte vattenfasta" mascaror som inte går att få bort med vatten utan att man gnuggar bort det övre hudlagret är jag jätteglad att den faktiskt är lätt att få bort med varmt vatten...

9:12 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har precis köpt den. Jag har inte hunnit tetsat den, men din recension gör ju att det känns lovande :o)

11:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Köpte den idag! Blev så nyfiken när du skrev om den.

4:28 em  
Anonymous Anonym said...

tänkte bara tipsa om en sida som heter beautybay.com
Köpte min id makeup där och betalade enbart 600 kr för två startpaket som skulle kostat 1600 kr här i sverige.
Sidan är ifrån England och det tillkommer inte någon moms när man beställer.
varorna kommer inom en vecka

KANONBRA sida =))


Funderar på att prova Big Tease mascara, kostar 120:- på beautybay

Emmsan

10:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home