tisdag, november 28, 2006

Julklappstips - Till småttingarna



Idag tipsar jag om söta klappar till de små, lite barnvänlig väldoft och pynt.
Knalligt rosa änglavingar och trollspö från HM, 59,50kr.
En smaskig bodybutter är ju inte dumt att smörja in sig med efter badet, 155kr på Body Shop.
En härligt äppeldoftande mild duschkräm och en Sune Snigel rygga borde väl gå hem hos de små, 99kr kostar setet. Jag beställde precis en till min treårige systerson.
Pomme de Reinette, fem söta ringar i en rosa ask. 29,90kr.
Och den här
sminkväskan från BR (329kr), komplett med spegel och lampor i locket, är ju ett måste för alla mini-LipGloss Bitchar :)


12 Comments:

Blogger a spoonful of mint said...

Vad glad man blev när man tittade in på din sida idag.

1:27 em  
Blogger helena said...

Trevligt att höra :)

7:17 em  
Anonymous Anonym said...

huuu...inte smink till småbarn...

det finns mycket bättre julklappar!

7:45 em  
Blogger helena said...

Irmeli: då skulle du se när mina syskonbarn (en kille på 3 och en tjej på 5) går loss på mitt sminkbord här hemma. Det är underbart att se kreativiteten och leklusten som kommer av att få klä ut sig och måla krigsmålning :)

8:08 em  
Blogger Sandra said...

Jag håller med, och hellre mitt smink är dessa teatersmink som finns i affärerna.
Jag själv var inte gammal när mamma tog hem smink från Åhléns där hon jobbade då och jösses så kul att få ta del av det......efter det att syrran (som är äldre)tagit det hon ville ha ;)

8:50 em  
Anonymous Anonym said...

min pojk får gärna låna mitt smink, men jag skulle aldrig köpa smink till mina syskonbarn t ex. Varför inte vanlig färg istället? då får man mer för pengarna och de får större utlopp för sin kreativitet!

12:25 em  
Blogger helena said...

irmeli; jag argumenterar inte emot att det finns andra bra julklappar. Men jag har ett tema på den här bloggen och julklappstipsen bör ses i ljuset av det. Böcker tycker jag själv om att ge :)

1:34 em  
Anonymous Anonym said...

jo, men det är själva julklappstemat i sig jag är lite anti mot...ok för badskum etc...men en beautybox är bara too much! vad sände rman för signaler om man ger bort det i julklapp liksom? Utseendefixeringen behöver man inte uppmuntra till. sedan om barnen vill låna mammas smink ibland. ok... men att uppmuntra små barn till att använda smink genom att ge dem en sminklåda i julklapp tycker jag inte är bra. Bara min åsikt.

4:03 em  
Anonymous Anonym said...

Vilket konstigt resonemnag, barn har en enorm fantasi och de leker precis det de vill leka. Min tjej är supertjejeig just nu hon vill inte leka nåt annat än prinsessa. för ett år sen lekte hon bara med bilar och dinosaurier. Varför skulle jag hindra henne från att göra det ena eller det andra?

4:45 em  
Anonymous Anonym said...

nej, det skrev jag inte heller. Jag tycker inte man behöver köpa smink till en tre - fyra- fem - sexåring. Det skulel iallafall inte jag göra! De får väl leka vad de vill. Men man kanske ska tänka på vilka signaler man sänder ut när man ger ett sminkset till sitt barn!!!

4:59 em  
Blogger helena said...

irmeli: För mig är smink kreativt och lustfyllt, och det är de signalerna jag sänder. Det är inte sminklådan i sig som gör människor utseendefixerade. Jag förstår vad du säger, men jag ser inte problemet. Vi har nog olika inställning till smink helt enkelt, och det är ju helt ok.

7:41 em  
Anonymous Anonym said...

Vad kul med julklappstips :o) Snigeln är ju bara hur söt som helst.
Tack för en bra blogg!
Hälsningar Annis

1:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home