onsdag, november 29, 2006

ME not for me

Det frågas om det där "makeup och hudvårdspartyt" jag var på för ett tag sedan. Hade ju tänkt att skriva om det såklart, men ibland faller saker bara bort ur skallen. Men bättre sent än aldrig.
Det gällde alltså märket Marja Entrich, ME. Nåt smink fick vi tyvärr inte kika närmare på utan det var enbart hudvården som demonstrerades. Jag hade turen med mig och drog lotten som sa att det var jag som fick kvällens ansiktsbehandling. Och det var naturligtvis hur mysigt som helst, även om jag blev så väl insmord att det inte hann gå in i huden ens under natten.
Shoppade jag nåt då?
Jag blir som vanligt skeptisk när någon försöker sälja något med argumentet att "det här är naturligt, det är bensin i alla andra produkter". Men jag köpte iaf på mig en örtrengöring för fet hy och ett ansiktsvatten.
Tyvärr är rengöringen inte alls sådär dryg som det sas, jag får ta en rejäl klutt för att bli av med mejken. Och ansiktsvattnet som doftar så härligt visade sig vara alldeles för skarpt för mig. Och kliande eller ineffektiva produkter kan man bara inte använda, hur naturliga de än är.

10 Comments:

Blogger helena said...

Det är så jag ser det också. Jag vill gärna att det jag har på huden är så naturligt som möjligt, men inte till priset av dåligt kvalitet.

9:13 em  
Blogger a spoonful of mint said...

Lät inte som någon hit.
Det är bra att ifrågasätta ibland.

10:08 em  
Anonymous Anonym said...

Sen är det så att allt som säljs via konsulter "hemma" blir dyrare bara därför. Både de och företaget ska ha sin lön. Alltså får man sämre kvalitet till högre pris.

8:55 fm  
Blogger thoia said...

Jag gillar inte heller det där med hemmakonsulter. Tänker alltid att om produkterna nu var så himla bra så skulle de väl säljas på de absolut mest exklusiva varuhusen och användas av Hollywoodstylister dagarna i ända?

9:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad synd. Jag trodde deras produkter var bra. /Ella

9:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag som jobbar som konsult håller förstås inte med. Att det blir dyrare när man jobbar "hemma" hos kunder är helt fel.
Vet ni hur mycket ni får betala för varje produkt i en butik som går till produktens annonsering...
Vi som konsulter köper direkt från vårat lager= ingen mellan handel.
Tillverkaren, företagen som anlitar tillverkaren,olika företag som köper in produkten, försäljaren som är anställd av företaget som ska visa den till affärerna och slutligen kunden som betala alla andras löner och sin produkt
Varför vi inte har produkterna på NK det är för att vi har en policy att kunden ska få prova produkterna Innan hon köper produkten. Hon ska veta hur hon ska använda dom och varför. Sen kan vi konsulter oftast erbjuda kunden en garanti att få lämna tillbaka produkterna om dom inte är nöjda.( beroende villket företag)Jag som själv har haft ett parfymeri i 11 år vet hur det kan gå till bakom disken
Och ja visst vi har kändisar som använder våra produkter.

10:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Nu förstår jag inte vad du menar, man får väl visst prova produkten om man köper den på ett parfymeri, jag får alltid prover om jag funderar på att köpa något. Om det inte finns färdiga tuber mm av hudkräm o dyl så brukar de ha småburkar som de klickar i en klutt i. Jag föredrar definitivt att handla i en butik framför köp-pressen av en hemmaförsäljare. Gillar inte sånt där "förtäckt köptvång" för det är precis vad det är!

10:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Självklart får man det...
Men det kan ta ca en vecka innan man märker om man tycker om produkterna eller ev tål dom.
Proverna räcker oftast inte mer än ett par dagar..
Jag väldigt ledsen att du har fått den känslan..köptvång.
Men det går också att säga nej tack är inte intresserad.
Härligt att alla har egen valmöjlighet var dom vill köpa sina produkter.

11:02 fm  
Blogger helena said...

Jag har inga som helst problem med "hemförsäljning", för mig hänger det på om personen i fråga som säljer är kunnig. Och det är precis lika viktigt när jag köper i butik.
Just de här ME produkterna funkade inte för mig, men flera av mina kollegor är väldigt nöjda med det de köpte.

4:10 em  
Blogger Sandra said...

Jag har heller inte problem med hemmaförsäljning. Jag gillar det och har aldrig kännt nåt köptvång. Kolla in Tupperware, där är det både kvalité och de som säljer det kan sina saker. Tupperware är inte billigt men hade nog varit dyrare om det fanns i butik. Man får se det mer som postorder- som Ellos, Jsfn m.m fast här kommer någon som är insatt i produkterna och kan prata för dom.Sen passar inte allt till alla. Jag gillar homepartyn och just nu tjatar jag på mina vänner att de ska ha kryddparty, för jag är i stort behov av kryddor. Och nu är det någon annans tur att "köra iväg" sin karl med barn :)

4:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home