onsdag, december 20, 2006

Lavende Essentielle fotskrubb och kräm



Fotskrubb är en produkt alla borde ha i badrummet. Gnugga hälarna nån minut i duschen ett par ggr i veckan så håller du fötterna lena och fina, och du slipper dra fram fotfilen så ofta.
Lavende Essentielle är Yves Rochers variant, jag köpte den i set med en fotkräm och gav 59kr (tror jag, det var inte dyrare iaf).
Skrubben doftar riktigt gott, lite mintig lavendel. Både skrubben och krämen känns svala och sköna på trötta fötter. Kornen av pimpsten är små och gör det de ska utan att "riva på" för mycket. Men skrubben kunde ha varit lite tätare, den känns inte så dryg.
Krämen är ganska fet och funkar bäst när jag bara använder den som mjukgörare på just hälarna. Smörjer jag in hela fötterna så vill jag hellre ha en tunnare lotion som snabbt går in i huden.

LipGloss Bitch ger betyget: 4

Att skrubben är odryg hade definitvt dragit ner betyget om det här hade varit en dyrare produkt. Men med det låga pris den har så känns den ändå väldigt prisvärd. En fräsch skrubb som gör det den ska. Krämen är toppen som mjukgörare när den får "sitta i" under natten.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott nytt 2007!/ Esmi

5:03 em  
Blogger helena said...

Tack! Önskar dig detsamma Esmi.

7:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har testat nån olja och badkulor som man kan ha i fotbadet från den serien. Det luktar jättegott! Oljan mjukar ju upp också.

3:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home