söndag, december 10, 2006

Julklappstips - Till mamsen



Mor lilla mor, vem är väl som du...
Här kommer några tips på sköna klappar till alla mammor därute.
Tocca Laundry, flytande tvättmedel specialanpassat till ömtåliga kashmirplagg och underkläder.
Sorbet Lip Delight, ett mjukgörande läppbalsam i sötaste lilla plåtburken.
Amazing Grace, lyxig bubbelbad från Philosophy.
Définicils Pro, ny curlmascara från Lancôme.
Läppstift från NARS, allra helst i den där perfekta vardagsnyansen som bara förstärker de egna läpparnas färg och passar till allt.
Ice Cream double scoop från Freeze 24/7. Intensiv fuktgivare som ger näring och minskar ålderstecken.
La Source Sea Salt Body Polishing Scrub, en lyxig uppfriskande kroppsskrubb som lenar och mjukar upp huden.

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ååååh...synd att mina barn inte kan läsa, Freeze-cremen skulle inte sitta fel:)hi hi..inte kan de hantera pengar heller;)

6:37 em  
Anonymous Anonym said...

Alternativ Nobel-fest? Vilken kul ide! *skriva ner*. Jag undrar om du, sminkguru Helena, eller nån andra har provat MUS rouge? Sitter den på oljig hy? Tackar så mycket:-)

6:55 em  
Anonymous Anonym said...

Var köper man Philosophy när man bor i Sverige?

10:23 fm  
Anonymous Anonym said...

PS. Alltså inte i Stockholm utan i Göteborg.

10:26 fm  
Blogger a spoonful of mint said...

Jag har svårt att motstå något
som heter "Ice cream".

3:35 em  
Blogger helena said...

sura tanten: då får du ta o lära dem läsa bums :)

nyfiken: jag tycker mus makeup överlag håller väldigt god standard, men jag kan inte säga hur rougen sitter just på oljig hy.

ullicka: cow parfymeri har ganska nyligen öppnat i gbg, i sthlm butiken säljer de iaf philosophy så det kanske de gör där också. Annars så går det ju att lägga en beställning hos www.hqhair.com

yeh-yeh: det är ju så :)

6:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jag blir så glad när jag hittar bra julklappstips för jag har verkligen noll fantasi!

4:39 em  
Anonymous Anonym said...

Sprang genast till Cow på NK men de hade tyvärr inte en endaste Philosopy-produkt där, bara Laura Mercier och Vincent Longo. Så jag la en order på hqhair.com, på en Gingerbread Man och en Double Rich Hot Cocoa (duschcremer båda två). Vet någon något om deras leveranstider? Med andra ord, kommer mina klappmottagare att få sina klappar till jul?

3:35 em  
Anonymous Anonym said...

den där freeze köpte min mor i NY.. den är faktiskt riktigt bra!

5:33 em  
Blogger helena said...

mill: vad bra :)

ullicka: vad synd! Från HQhair har jag som längst fått vänta i en vecka på leveransen, ofta tar det tre fyra dagar, men det kanske blir längre nu i jultider.

em: ja, jag har hört mycket gott om den, gillar ju deras lipplumper skarpt.

6:04 em  
Anonymous Anonym said...

bra! jag köpte L'Extrême från Lancôme till min mor, tror det borde passa med tanke på hennes korta fransar.
har du nåt bra tips på kroppspeeling & lotion som är lite lagom lyxig? gärna som finns på Åhléns (personalrabatt). min fantasi börjar nämligen ta slut.

11:21 fm  
Blogger helena said...

ewo: oj vad svårt det var att komma på nu då. När det gäller skrubb och kräm så är jag ju en body shop fantast. Men jag gillar Oliv-serien på åhléns skarpt, kanske inte så lyxigt dock.

7:41 em  
Anonymous Anonym said...

Ice cream är överlägset den bästa fuktkrämen..som jag har prövat iallafall ;)!

9:59 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipsen!

4:08 em  
Anonymous Anonym said...

min mamma har den där freeze krämen... grymt bra och ett grymt högt pris ;) men det får det kanske vara värt!

11:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home