söndag, december 17, 2006

men vad vill en sminkjunkie ha i julklapp då?



Här är LipGloss Bitchens alldeles egna önskelista. Kan nog tänkas att det finns andra sminkjunkies därute som skulle uppskatta detsamma.
Och är det nu nån tomtenisse därute som saknar adressen så är det bara att maila ;)
Japonesque gör verktygen jag önskar mig allra mest. Och varför inte slå till på ett helt set med en gång då?
Äntligen så har ju Pop Beauty dykt upp på bredare front här i Sverige, tack för det Kicks. Nu hoppas jag bara på att det inte dröjer allt för länge innan märket kommer till min butik i Jönköping också. Jag vill absolut ha en Eye Cake palett.
Benetint lipbalm från Benefit. Inbillar mig att denna ger den perfekt rosiga färg som man fick av de där röda tabletterna man skulle tugga på innan man skulle till flourtanten i småskolan. (Existerar pillrerna fortfarande eller är jag helt enkelt lastgammal?)
Om ni har följt den här bloggen ett tag så kan det väl inte ha undgått er att jag är en sucker för allround krämer. Här har vi en ny bytta att sätta tänderna i, Aroma Balm från MakeUp Store. Ska funka till det mesta, hudirritationer, spruckna läppar, torra armbågar och nagelband etc.
En
prenumeration på Vanity Fair är nog det jag önskar mig allra mest.
Chai Latte, duschkräm från Philip B. För att Philip B är en jäkel på duschkrämer och schampon helt enkelt.
Vintertid klarar jag mig inte utan rika, fuktmättade kroppskrämer. Kiehl´s Creme de Corps står högt på önskelistan.
Mini Quickie Chronicles från Too Faced. Snyggt, praktiskt och inte minst kul.
Burlesque and the Art of Teese/Fetish and the Art of Teese. Fotoböcker med tjusiga Dita von Teese.
Pia & Pio gör världens finaste necessärer. Nu har jag ögonen på clutchen ur kollektionen Pink Deli.
Red Delicious från DKNY. Den gröna älskar jag ju redan, nu suktar jag efter den röda.

Det var det sista inlägget med julklappstips för det här året. Hoppas ni har hittat några godbitar att köpa till era nära och kära, eller kanske till er själva.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

OOhh jag har den röda från DKNY! Den är helt fantastisk, du kommer älska den! Titta gärna in på min nya blogg, om du vill! Dagens inlägg är faktiskt vad en sminkjunkie önskar sig i julklapp, precis som din! haha...

9:36 em  
Anonymous Anonym said...

Och så en Vanity Fair till mig med tomten när du ändå är igång! ;0)

9:41 em  
Blogger helena said...

Kul, ska genast kolla bloggen :)

9:50 em  
Anonymous Anonym said...

Lund/Malmö bör ju ha Pop. Jag har varit jättesugen på att köpa ögonskugga därifrån men det föll liksom i glömska. Nu hoppas jag bara att jag fortfarande kommer ihåg det när nästa lön kommer (det finns så MYCKET man vill köpa, jag glömmer bort med jämna mellanrum

7:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh så många härliga saker. En annan sminkjunkie instämmer helhjärtat!

9:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har Benetint Lipbalm. Det funkar rätt bra men minus för att den smakar ganska äckligt. Torkar alltid bort det innan jag ska äta nåt så det inte förstör smaken. Och Kiehls bodylotions säljs för helt ok pris på strawberrynet har jag för mig.

10:45 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag kikade på POP i helgen, men jag tände inte på något. Kan bero på att det såg väldigt kladdigt ut, alltihop. Jag misstänkte det innan, jag gillar inte när olika nyanser av tex ögonskuggor eller läppglans "sitter ihop" i en palett. Det kladdar av sig och till slut ser det bara ut som en enda gegga. Känslan blev "billigt H&M smink" fast till höga priser. Då föredrar jag faktiskt H&M.

7:56 em  
Blogger helena said...

dilona: ja i de större städerna finns det nog redan, under 2007 ska det dyka upp lite varstans.

bjooti: vi får hålla tummarna för att tomten har lite koll här då :)


li: ajdå, jobbigt om det smakar illa

fru hjelm: nej vad tråkigt, jag har iofs inga problem med paletter av den här typen men kladd är ju inge kul.

9:06 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med Li som skrev att benetint lipbalm smakar illa. Glosset smakar liksom beskt och även om färgen är fin så sitter det inte så bra. Dessutom tycker jag att det torkar ut läpparna. Blev så besviken på denna produkt för jag ÄLSKAR verkligen Benetints flytande rouge. Mitt tips är att istället köpa rouget (som man även kan använda på läpparna) och toppa med lite ofärgat läppglans!

9:22 em  
Anonymous Anonym said...

Lina: precis samma tips som jag tänkte på! ;0)

8:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Pop Beauty äger sönder allt där.

6:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home