torsdag, januari 18, 2007

veckans önskelista



Idag kör jag igång en ny kategori här i bloggen: veckans önskelista. Här samlas produkterna som skapat mest ha-begär hos mig den senaste tiden.

Jag vill ha vår! Jag vill ha sol! Jag vill ha Fresh Blossom Allover colour från Clinique.
Eleven är den svenska webshop som är snabbast på att ta in nya roliga märken och produkter just nu. Aquolina Chocolovers duscholja låter alldeles ljuvlig.
En nyhet hos Blush är pincetterna från Tweezerman. Jag kämpar tappert på (varför???) med min slöing här hemma, men den här ergonomiska varianten lockar onekligen.

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltid kul med tips! Jag tycker det mesta i den där chokladserien verka very nice :-)

7:11 em  
Anonymous Anonym said...

Fresh Blossom från Clinique. Det var nog det vackraste trycket PÅ smink hitills! Det är så roligt då dom jobbar med sånt också, och inte bara förpackningen.

11:05 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken Sephora-butik var du i när du var i Paris? Var den stor? Ska dit snart... hihi. Ge mig gärna några tips på härliga produkter som inte är alltför dyra, gärna från deras eget märke. :-)

9:44 fm  
Blogger helena said...

sanna: jag det finns mycket som lockar i den.

makemeup: ja, det ger onekligen mervärde

anonym: på champs elyssé finns det t ex en stor, sen finns det mindre sephorabutiker lite överallt.
Ska jag tipsa om nåt så får det ändå bli märken som kostar en del men som är ganska mycket dyrare här hemma, t ex Benefit och ModelCo. Sen ska man ju definitivt passa på att shoppa på sig Bobbi Brown, som ju inte finns här alls ännu.

5:29 em  
Anonymous Anonym said...

Slå till på pincetten för f-n!!! Den är såå bra. Helt otroligt att jag stod ut så länge med den gamla. Mina bryn instämmer. :)

7:09 em  
Blogger a spoonful of mint said...

Choklad!!

12:28 fm  
Blogger helena said...

ulrika: hm, du säger det alltså. Man kanske skulle ta o slå till då.

1:29 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, stor vill ha-faktor på Clinique's Fresh Blossom! =D Föressten hur gör man sådana länkar i blogger, tex där det står Fresh Blossom med rosa text som man kan klicka på? =)

1:36 em  
Anonymous Anonym said...

Listade ut hur man skulle göra sådana länkar nu, så hjälp med det behövs inte längre ;)

Hehe, skulle också behöva en bra pincett, har också en riktig slöing hemma, illa! ;)

2:31 em  
Blogger helena said...

blondie: länken gör du direkt i verktyget när du skriver inlägget, markera ordet eller meningen och klicka på länksymbolen. Där skriver du i adressen som du vill länka till. I verktygsfältet finns också möjligheten att ändra färg på texten el viss del av den. Bara markera och välj vilken färg du vill ha. Att mina länkar automatiskt alltid är rosa är för att jag har ändrat om i html-koden i min template. Grundmallen jag använder är egentligen en svart bakgrund med pastellfärgad text.

2:34 em  
Anonymous Anonym said...

Oj, det där lät ju mycket enklare än sättet jag lyckades lista ut! Tack så jättemycket för hjälpen! =D

3:12 em  
Anonymous Anonym said...

vilken söt pincett :)

1:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag fick ett prov på body soufflen med chokladdoft när jag handlade på Eleven. Doften satt kvar över natten, så det är nog a och o att VERKLIGEN gilla chokladdoft om man ska använda serien!

2:47 em  
Blogger helena said...

maria: ja, det blir nog lätt lite mycket av det goda. Duschkräm eller andra produkter man sköljer av är nog det ultimata.

2:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home