torsdag, juli 28, 2005

Ögonbryn och sånt

Ögonbrynspenna funkar inte för mig. Jag får det aldrig att se särskilt naturligt ut. Att färga brynen känns inte heller så aktuellt. Jag vill inte ha dem mörkare utan bara lite varmare i nyansen och aningens mer markerade. Nu är jag därför på jakt efter en bra ögonbrynsskugga. Hade för mig att jag sett en duo från Clinique i rätt ljusa färger. Men nu hittar jag den inte alls på deras hemsida. Antagligen har jag blandat ihop märkena. Någon som vet vilken det kan vara jag tänker på? Själva skuggan är rund el oval och delad på mitten. Ena är ljust beige och den andra lite mer ljusbrun.

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har en rätt så bra penna med borste på andra sidan från Clinique - jag tycker att den funkar bra faktiskt. Har du provat den?

3:53 em  
Anonymous Anonym said...

en sån där har jag sett på h&m.
på tal om budgetfavoriter :)

4:07 em  
Anonymous Anonym said...

Fast du kan ju färga brynen så att de inte alls blir mörkare utan bara lite "varmare" som du sa. Att dessutom få dem snyggt plockade är ju heller inte fel! :)

4:37 em  
Blogger helena said...

kom du ihåg vilket märke det var kris?

Har testat pennor i olika konsistenser men det funkar inte för mig. Vill gärna ha en rätt torr skugga.

Jag färgade alltid brynen förr. Men att få till just en varmare nyans är tydligen svårt, iaf på de ställen jag har varit på. Det blir alltid bra mycket mörkare än vad jag tänkt mig.

5:21 em  
Anonymous Anonym said...

ysl har en grym ögonbrynspalett!

7:20 em  
Anonymous Anonym said...

jag använder en mörkbrun ögonskugga som jag blandar m beige för lagom färg. med en sån snedskuren pensel är det superlätt att få snyggt!

8:39 em  
Blogger helena said...

Anna: tack för tipset. Sitter det bra och så?

8:42 em  
Anonymous Anonym said...

Har åxå sett en på H&M, det är deras eget märke "beauty box". Har inte provat den, men deras grejer brukar va bra, å inte särskilt dyra.

8:47 em  
Blogger helena said...

måste kolla in HMs. det är ju så billigt att det inte gör så mycket om det inte funkar. En del av deras produkter är ju dessutom rena fynden.

8:54 em  
Anonymous Anonym said...

h&m:s brynskuggor är jättebra, men vad jag har förstått så har de slutat att säljas nu. men jag kan ha fel. som tur var köpte jag upp tre boxar på rean...

11:02 em  
Anonymous Anonym said...

Annars är Make Up Stores ögonbrynspalett fin. Tre nyanser, superanvändbar! Jag brukar använda den som ögonskugga oxå när jag vill ha sotiga ögon ...

2:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Håller med där, Make up Stores
ögonbryns färg är suverän.
Till det deras brynpensel!

4:11 em  
Blogger linda said...

Jag tycker det låter som Oriflame, men jag är inte helt säker. Vet att mamma haft nån sån.

5:47 em  
Anonymous Anonym said...

hmm Lumene har en produkt som heter Eyebrow control, provat den? Det är ett vax i typ mascaraförpackning, ger lite färg o lite extra form... Värt att testa.

12:23 em  
Anonymous Anonym said...

Har använt H&Ms hur länge som helst.. Perfekt i både färg och pris. 39 kr betalade jag. Dessutom räcker den grymt länge. Hett tips!

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home