torsdag, juli 28, 2005

Vågar inte annat än att länka ;)

Blev uppmärksammad på att väldigt många bloggar som pingar Nyligen inte har någon länk till nämda sida. Jag hade inte hittat en endaste liten blogg när jag började om det inte hade varit för nyligen, så på nåt vis trodde jag nog att alla som hittat min blogg också känner till och använder sig av "pingsidan". Men i det här fallet har jag inte tänkt längre än näsan räcker. Ära den som äras bör.
Det har inte varit något tvång att länka till nyligen för att få använda denna utmärkta tjänst. Vilket jag tycker är beundransvärt och uppfriskande med tanke på all reklam etc. man oftast måste stå ut med vid gratistjänster.
Men så upptäckte jag att numera får man ett ilsket rött Nej på infon om ens blogg vid "länkar till nyligen", om man inte har någon länk. Eftersom det sägs att det inte är nåt tvång och att man inte ska be om ursäkt för att man väljer att inte länka, så undrar jag vad detta syftar till.
Självklart länkade jag fort som tusan. Ilskna röda Nej gör mig nämligen nervös.

2 Comments:

Blogger anna said...

mitt ilsket röda nej har dock inte försvunnit....även om jag länkade till nyligen i n n a n jag skrev mitt inlägg om nyligen vs bloggportalen

10:06 em  
Blogger helena said...

Jag skrev en kommentar i Johans inlägg om det här, sen försvann dom.
Jag fattar inte grejen bara.

10:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home