måndag, augusti 08, 2005

ELLE och deras sminkfavoriter

Har gjort en djupdykning i ELLEs artikel om sminket som gäller i höst. De har använt ett klassiskt knep och jämför smink med godis. Inte helt ovanligt, men alltid tacksamt effektfullt. Ja, man blir sugen.
Kategorierna är choklad, kanderad frukt, engelsk konfekt och höstfrukter. Tyvärr är det inte mer djuplodande än ett långt uppradande av produkt, färg och pris. Jag hade gärnat sett tips på hur man kombinerar höstens färger på ett spännande sätt.
Men några av nyheterna(?) ska jag iaf snarast ta mig en titt på. T ex Clarins shimmering eyeshadow och Helena Rubinsteins Stellars gloss i färgen Venetian som ska vara en skimrig blodapelsinorange färg.
Mitt alldeles egna tips för hösten är att satsa på lipsen. Våga färg!

1 Comments:

Blogger helena said...

jag är inte särskilt kunnig när det kommer till kläder, så jag ska nog inte bedömma hur trendbibeln var :)

8:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home