torsdag, oktober 27, 2005

PayPal bluff

Det verkar som om det skickas ut bluffmail som sägs komma från PayPal nu.
Jag fick ett mail om att en tredje part skulle ha tagit sig in på mitt konto, att det därför hade stängts och att jag skulle logga in för att öppna det igen. Naturligtvis fick jag en länk som jag skulle logga in via också. Så var lite försiktiga om ni nyttjar denna tjänst (t ex för att shoppa på ebay).
Följ inga länkar i mail, öppna alltid upp ett nytt fönster när ni ska logga in.

Uppdatering: Fick bekräftat att det inte är PayPal som har skickat ut de här mailen. "Please Restore Your Account Access" står det i ämnesraden på bluffmailet.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

uhhh har fått likadant från ebay för ett tag sen... (tips til ebayare, kolla alltid i myebay om samma som stod i mailet meddelande finns där, då är det äkta..)

7:46 em  
Blogger helena said...

Jag får också "förfrågningar" från ebay då och då som inte stämmer. Ofta rör det sig om objekt som jag skulle sälja, eftersom jag inte säljer nåt där så är det rätt smidigt att se vad som ska raderas.

10:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan!

Uppskattar verkligen dina sminktips och efterlyser därför en lista med dina favoritmärken när det gäller schampo, balsam, inpackning, duschcreme och body lotion och annat som har mer med kroppen än ansiktet att göra =)

du kanske redan har gjort detta, isf har jag missat det totalt.

det skulle uppskattas nåt ofantligt!

mvh. Linda

12:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Är du sjuk? Såhär länge brukar det aldrig vara mellan dina inlägg - snälla Lipglossbitch: Kom tillbaka!
:-)

9:36 fm  
Blogger helena said...

linda: till håret använder jag inget avancerat, John Friedas Brilliant brunette tycker jag är bra om man vill boosta upp färgen lite.
Jag är Fenuril addicted, så det har jag till huden. Duschkrämer varierar hela tiden, gillar Lux rosa.

anonym: japp, jag är sjuk. Förkyld och har tappat rösten. Borde såklart vara alldeles utmärkt att blogga då, men jag har såsat ihop fullständigt här hemma. Men jag räknar kallt med att vara på banan snart igen.
Kul att höra att man saknas :)

10:34 fm  
Anonymous Anonym said...

saknas? jag deppar ihop här framför datorn utan några uppdateringar på lipglossbitch-fronten. min personliga åsikt är att du ska få betalt för att blogga det här och uppdatera minst tio ggr/dag. Lipglossbitch är bloggarnas blogg, det enda som saknas är (tredje gången gilt) fler uppdateringar.

8:39 em  
Blogger helena said...

Ett sånt smicker ;)
Jaaa, pengar för att blogga, underbatrt!

5:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home