måndag, oktober 03, 2005

Rosa bandet

Varje dag får mellan 15 och 20 kvinnor diagnosen bröstcancer, ungefär 7000 diagnoser varje år. Därför behövs det mer forskning kring sjukdomen och det kostar pengar. Med vår hjälp kan forskningen göra fler framsteg, och fler kvinnor bli friska.
Jag har startat en insamling via Cancerfondens Rosa bandet kampanj. Jag tror att en hel del av er som läser min blog tycker att det här är lika viktigt som jag gör. En liten slant räcker långt om vi är många.
Gå med i LipGloss Bitch insamling du med.

Mer om Cancerfondens Rosa bandet kampanj kan du läsa här.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

super - jag har gett en hundring här och länkar till dig i min blogg!

9:10 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gick med, med en blygsam 50-kronors donation. Hoppas fler hakar på! Jag har skrivit ett inlägg också för att sprida lite. :)

9:19 em  
Anonymous Anonym said...

har skänkt lite pengar o ska länka till din blogg. bra initiativ =)

9:34 em  
Anonymous Anonym said...

Ursäkta nu kommenterar jag inte ämnet. Men du som verkar ha koll på skönhetsprylar. Jag har sedan jag börjat jobba(sitter en massa framför datorn) fått väldigt dålig hy. Det är som röda utslag på kinderna o i pannan. Jag skulle vilja ha lite tips om ngn dunderkur så det blir lite bättre. Har försökt själv med Bodyshops E-vitamin kräm o rengörning. Men de hjälper icke. Tack på Förhand /Emma

9:51 em  
Blogger helena said...

Vad roligt att ni hakar på!!!

lucky em: det är ett gissel det där med "dator bränna". Själv använder jag Cliniques super defense dagkräm, och jag tycker den funkar jättebra. Jag tror man ska satsa på en kräm som ger bra skydd mot väder och vind. Kyla, värme och torr luft ger ju ungefär samma symtom.
Om du känner dig uttorkad i hyn så finns det produkter man kan spraya på under dagen för att återfukta. Har själv inte testat någon, så jag vet ingen jag kan rekommendera.

10:25 em  
Anonymous Anonym said...

har skänkt en liten slant och länkar tilld et här inlägget i min blogg :)

8:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Har skänkt 50 kronor, många kronor små - leder till en å :)

Jättebra initiativ, har länkat från min blogg.

9:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Har oxå skänkt 100 å länkat till dig!
Kanon initiativ!

1:26 em  
Anonymous Anonym said...

Jättebra att starta en sån här insamling! Har också skänkt pengar och skrivit om insamlingen i min blogg. Hoppas det kommer upp i 5000 pix! :)

3:04 em  
Blogger helena said...

Kanon allesammans!
Nu är vi uppe i 870kr!!!

3:18 em  
Blogger Karolina Lassbo said...

Helena du är en mycket ädel och bra människa som tar tag i något sånt här! Fler borde göra detsamma. Men jag vet att det är svårt att faktiskt få saker genomförda i praktiken, som man tänker så fint i teorin, men du lyckades! Bravo!

4:25 em  
Anonymous Anonym said...

Mycket vackert initiativ...
Jag har skänkt ett litet belopp nu, och har också länkat från min sida... Hoppas målet uppnås!!

4:28 em  
Anonymous Anonym said...

Ooo, jag spräckte tusingen. =)
Tillsammans klarar man allt. Hoppas att våra pengar kommer till nytta för någon.

8:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home