torsdag, november 03, 2005

Lumene eye makeup remover "Absolut away"

Det skulle bli alldeles för dyrt i längden att använda favoritremovern från Lancôme hela tiden. Så den tas enbart fram då festmakeupen ska bort. Till vardags har jag mest kört med en remover från Body Shop. Är nöjd med den, men ville ändå testa en variant som är ännu billigare.
Valet föll på Lumenes "Absolut away" ögonmakeup remover för vattenfast smink. Tror jag gav runt 65kr på Kicks för 125ml.
Jag har gjort åt halva nu och det är dags för en recension. Removern känns mild men väldigt fet. Man ska skölja med vatten efter, men jag tycker ändå att man känner av en hinna på ögonlocken.
Det går åt en hel del för att få bort mascaran, trots att jag inte använder vattenfast. Så Lumenes remover är inte särskilt dryg. Men man kan väl säga att det vägs upp av det låga priset.

LipGloss Bitch ger betyget: 3

Som budgetvariant är den ok men inte mer. Den lockar mig definitivt inte bort från Body Shops som jag i vanliga fall använder till vardags.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag testade Cliniques nya rengöring - den som kom istället för tvålen - och den är verkligen super - men dyyyr...

letar budgetalternativ jag med, men har inte hittat någon ännu

8:55 em  
Anonymous Anonym said...

Nu ska jag ge er ett riktigt budgettips - och nu pratar vi billigt! Jag köpte ansiktstvätt från Gunry (Mjukt & Skönt - tror jag märket heter), blått innehåll i genomskinlig tub. Den kostade under 20-lappen i Ullared för 175 ml. Den tar bort makeupen lätt som en plätt! Använder den i duschen varje kväll! Kanske inget för jättekänslig hud, men jag är väldigt förvånad över hur bra den är för det priset! Tycker inte den torkar ut mer än t ex Cliniques löddrande rengöring gör. Inte så dryg, men vad sjutton gör det??? Värt att testa alltså (jag har blandhy).
:-)
Ninni

9:15 fm  
Blogger helena said...

sara: är den tvålen ok att ha till ögonen också? Vore jus super isåfall.

ninni: budgetalternativen är alltid värda att testa. Särskilt då de är så billiga att man har råd att slänga dem utan att det gör ont, om de inte funkar för en. Ibland stöter man ju på de där riktiga fynden :)

10:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, sen finns det ju sånna där budgetklassiker såsom Försvarets hudsalva mm. Jag gillar lyx och flärd - älskar t ex Dior och har mycket från det märket också. Men jag tror på att blanda friskt! Så är det ju med kläder också! Ibland funkar Prada och ibland funkar H&M!
Hej hej från Ninni

12:18 em  
Anonymous Anonym said...

Mitt budgettips är rengöringsgelen från Oliv-serien! Fräsch doft, inte uttorkande, irriterar inte ögonen. Använder iofs inte vattenfast, så jag vet inte om den funkar på det.

12:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Men det bästa är ändå vanlig Dovetvål! Tar bort allt smink.

2:22 em  
Anonymous Anonym said...

using a remover, make sure that the remover is good for contact lens wearers.Choose a brand that is well know for it's quality. You only have 1 set of eyes.Choose one that gently removes eye makeup without irritation. And one that leaves no greasy residue

3:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home